دریافت پاسپورت پس از ۵ سال اقامت

جهان‌صنعت نیوز: به نظر می‌رسد اگر خانه‌ای به قیمت ۵۰ هزار لیره در ترکیه خریداری کنید می‌توانید اقامت یک ساله دریافت کنید و پس از ۵ سال اقامت در ترکیه پاسپورت این کشور را دریافت کنید. اما در این ۵ سال روی پیدا کردن کار مناسب هیچ حسابی باز نکنید، مگر این‌که بخواهید گارسون، آشپز یا مهمان‌دار هتل شوید. در رابطه با اجاره ملک و دریافت پاسپورت نظرات مختلفی وجود دارد، عده‌ای بر این باور هستند که تنها از طریق خریداری ملک می‌توان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد و برخی دیگر بر این باور هستند که در صورت اقامت موقت به مدت ۶ سال در ترکیه و اجاره یک ملک می‌توان موفق به دریافت پاسپورت این کشور شد.


پول داشته باشید، همه چی حل است

یکی از افرادی که از طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده بود در گفت و گو با «جهان صنعت نیوز» اظهار کرد: اگر بیش از ۲۵۰ هزار دلار برای خرید ملک سرمایه‌گذاری کرده و خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر از آن خریداری کنید پس از ۳ ماه می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

او افزود: اگر بیش از ۵۰ هزار لیره برای خرید ملک سرمایه گذاری کنید در این صورت اقامت یک ساله دریافت می‌کنید و به منظور تمدید اقامت می‌بایست در ترکیه ساکن شوید و یک سال در این کشور زندگی کنید. سپس اقامت شما به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

این سرمایه گذار تاکید کرد: اگر ۵ سال متمادی در ترکیه اقامت داشته باشید می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. در صورت اجاره ملک در ترکیه می‌بایست ۶ سال در این کشور زندگی کنید. اقامت شما نیز به صورت سالانه تمدید می‌شود. برای هر ملک، یک فرد می‌تواند اقامت بگیرد؛ یا مالک خانه یا مستاجر و هردو با هم امکان دریافت اقامت ندارند. مثلا اکنون مستاجر من اقامت ترکیه را دریافت کرده است. معمولا اگر بخواهید خانه‌تان را اجاره دهید مالیات یک سال را همان اول از شما می‌گیرند اما مبلغ زیادی نمی‌شود. اجاره‌بهای یک منزل یک‌خوابه در ترکیه ماهانه ۲ هزار لیره می‌شود.

او دلیل این امر را درآمدزایی متقاضیان دریافت پاسپورت ترکیه عنوان کرد و گفت: زمانی که فردی در ترکیه به مدت ۵ یا ۶ سال اقامت داشته باشد ناچار است برای گذران زندگی هزینه کند، البسه خریداری کند، هزینه خورد و خوراکش را بپردازد و هزینه‌های جاری زندگی‌اش را بپردازد.

وضعیت اقتصادی نامناسب ترکیه

این فرد درباره وضعیت کار برای افراد مقیم ترکیه بیان کرد: به طور کلی وضعیت اقتصادی و اشتغال در ترکیه نامناسب است. نهایتا می‌توانید در رستوران یا هتل کار کنید. به طور کلی صنعت گردشگری اشتغال‌زایی بسیار خوبی در ترکیه داشته است اما در دیگر صنایع شغل چندانی وجود ندارد. البته در فصول سرد و کم سفر سال در ترکیه که حدودا ۴ الی ۵ ماه طول می‌کشد، گردشگری نیز از نظر درآمدزایی و اشتغال دچار بحران می‌شود.

روی پیدا کردن شغل حسابی باز نکنید

او افزود: اگر بخواهید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید مانند رستوران‌داری می‌بایست حتما با فردی که دارای پاسپورت ترکیه است شریک شوید در غیر این‌صورت مجوز کسب‌وکار به شما نخواهند داد. در مجموع اقتصاد ترکیه بسیار ضعیف است و روی اشتغال نمی‌توان حسابی باز کرد.

این سرمایه‌گذار درباره امکان عدم تمدید اقامت بیان کرد: اگر هیچ خلافی از شما سر نزده باشد دلیلی ندارد که اقامت شما را تمدید نکنند. حتی اگر خودتان پشیمان شوید و قصد بازگشت داشته باشید یا این‌که بخواهید به کشور زادگاهتان سفر کنید از شما می‌پرسند چرا قصد بازگشت دارید؟ چه مشکلی برایتان پیش آمده که می‌خواهید بازگردید؟.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 39396
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا