درخواست سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی/ خارجی‌ها به دنبال بنادر

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: محمد اسلامی اظهار کرد: تا کنون بیش‌ از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بنادر ، دریانوردی و پسکرانه‌ها انجام شده و بسیاری از این درخواست‌ها در مراحل اجرایی قرار دارد. صنایع و کارخانه‌های داخلی در زیربخش‌های مختلفی از جمله انبارها، مخازن و… سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال در بندر امیرآباد انواع و اقسام کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که می‌توان به حوزه‌های فعالیت آن‌ها مانند تولید MDF پیشرفته، فولاد و… اشاره کرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که صنایع متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه‌ها غالبا جزو فعالان نمونه در حوزه‌های خودشان محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی بخش‌های خصوصی داخلی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور صورت گرفته که حجم آن به بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و این رقم رو به افزایش خواهد بود. همچنین در پسکرانه‌های کشور محصولات و کالاهایی تولید می شود که قابلیت صادرات مستمر دارد و ما هم به عنوان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌ متولی از این طرح‌ها حمایت کرده و امکانات و بسترهای لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر، گفت: بله چند کشور که نمی‌توان از آن‌ها نامی برد تا کنون سرمایه‌گذاری کرده یا درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بندری را ارائه داده‌اند و به دنبال اجرای طرح‌هایشان هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 73117
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا