درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل جهت اعلام محکومیت ترور سردار سلیمانی

به گزارش جهان صنعت نیوز: نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار محکومیت جهانی ترور سردار قاسم سلیمانی توسط این سازمان شد.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل ، مجید تخت روانچی ، از شورای امنیت خواست که ترور سردار قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده در عراق را محکوم کند.

نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین رئیس شورای امنیت سازمان منتشر شده است که در آن از شورای امنیت خواسته شده است که مسئولیت های خود را انجام دهد و “با توجه به پیامدهای سنگین چنین ماجراجویانه نظامی و تحریکات خطرناک از جانب ایالات متحده ، این عمل جنایی غیرقانونی را محکوم کند.”

در این سند، آمده است که ایران ، مطابق با قوانین بین المللی ، این حق را دارد که اقدامات لازم را در رابطه با این “جنایت وحشتناک” – به ویژه ، برای دفاع از خود انجام دهد.

روز پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۸، ، پنتاگون تأیید کرد که ایالات متحده آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند.

سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 79671
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا