درخواست از وزیر کار برای پیگیری بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  هادی ساداتی درباره آخرین اخبار از بیمه کارگران ساختمانی گفت: متاسفانه علیرغم وعده هایی که به ما در بحث بیمه کارگران ساختمانی داده شده بود این اتفاق هرگز نیفتاد و دوسال است که کارگران ساختمانی تنها با وعده بیمه شدن انتظار می کشند.


وی درباره تعداد کارگران ساختمانی فاقد بیمه گفت: بر اساس آمارها تعداد کارگران ساختمانی در لیست انتظار از سال ۱۳۹۸ تاکنون نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر هستند. متاسفانه تنها وعده و وعید بود که شنیدیم و وقتی هم که اعتراض می‌کنیم هیچ پاسخ روشنی دادهدنمی شود و اقدام جدی صورت نمی گیرد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی درباره جایگزینی کارگران‌ساختمانی با سهمیه های خالی بیمه در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه این سهمیه را هم ندادند.

سازمان افرادی که مستحق بیمه نبودند اعم از وکیل و طلافروش را که خود را کارگر ساختمانی جا زده بودند شناسایی کرد و قرار شد به جای آنها، کارگران ساختمانی فاقد بیمه جایگزین شوند ولی این وعده هم عملی نشد وکارگران ساختمانی فاقد بیمه، جایگزین ظرفیتهای خالی نشدند.

به گفته ساداتی، کارگران ساختمانی چاره کار را در تغییر دولت و تغییر سیاست‌های تامین اجتماعی دیدند تا بلکه در دولت جدید به  خواسته به حق آنها توجه و رسیدگی شود.

وی از وزیر کار خواست تا شخصا به این موضوع ورود کند و بیمه‌کارگران ساختمانی را که سالها در صف انتظار مانده  اند، پیگیری کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 212138
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا