دارویی برای کرونا کشف شود، سریعا به ایران خواهد رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز:محمود نجفی عرب اظهار کرد: با وجود تحریم‌های شدید آمریکا و فشارهایی که کاخ سفید بر اقتصاد و صنعت دارویی ایران وارد کرده، شرکتهای تولیدکننده و واردکننده دارو در ایران قدرت و توان خود را حفظ کرده‌اند و در ماه‌های گذشته تلاش شده هر نیازی که برای دارو وجود دارد، به دست بیماران ایرانی برسد.


به گفته وی، در حوزه مقابله با کرونا آمارها نشان می‌دهد که ایران توانسته در میان بسیاری از کشورها، عملکردی قابل قبول و در برخی حوزه‌ها مثال زدنی داشته باشد. ایران در سال‌های گذشته از نظر زیرساخت و فعالیت‌های بهداشتی در آسیای میانه بهترین عملکرد را داشته و در سطح جهان نیز در رتبه خوبی قرار دارد.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که در صورت تایید شدن داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی که اخیرا از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفته، آیا تحریم‌ها مانع ورود دارو به ایران خواهند شد، پاسخ داد: ما در کشور امکانات بسیار خوبی برای تولید دارو داریم و کار بر روی داروی رمدسیویر نیز پیش از این در ایران آغاز شده و می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک به تولید نهایی برسد.

نجفی عرب ادامه داد: در صورتی که امکان تولید نباشد نیز، این دارو به ایران وارد خواهد شد و مردم نباید نگران باشند. البته باید در نظر داشت که فعلا چه این دارو و چه دیگر داروهایی که برای مقابله با کرونا مطرح شده‌اند، در مرحله تست قرار دارند و هیچ یک درمان قطعی کرونا نیستند، اما در صورتی که هر دارویی تایید نهایی را بگیرد، چه برای تولید و چه برای واردات مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ظرفیت بسیار بالایی برای تولید نیازهای بهداشتی و درمانی کشور وجود دارد و در هفته‌های گذشته بسیاری از شرکت های داخلی درخواست مجوز جدید به وزارت بهداشت داده‌اند که چه در حوزه تجهیزات پیشگیری و چه در درمان و مقابله با این ویروس ظرفیت خود را فعال کنند. از این رو در کنار تامین نیازهای داخلی، می توان انتظار داشت که صادرات این محصولات نیز در دستور کار قرار گیرد.

با تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از داروی رمدسیویر برای برخی بیماران کرونایی آغاز شده و برخی محققان انتظار دارند که این دارو بتواند بر روی برخی بیماران نتیجه‌ای مثبت داشته باشد.

با وجود گذشته بیش از چهار ماه از آغاز شیوع ویروس کرونای جدید، ‌ هنوز هیچ‌یک از کشورها به واکسن یا داروی قطعی کرونا دست نیافته‌اند.

با وجود درخواست بسیاری از مقامات کشورها و حتی تعدادی از مقام‌های سیاسی آمریکا، دولت ترامپ در دوره شیوع کرونا نیز مجوز لغو یا کاهش تحریم های ایران را صادر نکرد.

اخبار برگزیده
شناسه : 104285
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا