خیز بازار سرمایه برای دستیابی به شاخص ۴۶۰ هزار واحدی

به گزارش جهان صنعت نیوز در چهار روز معاملات هفته‌ جاری ، شاخص بورس ۱۳ هزار و ۱۸۵ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) با عدد ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۳ بهمن ماه) به عدد ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد رسید.


شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۵۴۰ هزار و ۳۲۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۵۵۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید و افزایش ۱۵ هزار و ۴۱۰ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۷۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۹۷ هزار و ۷۶۵ واحد به عدد ۹۹ هزار و ۳۲۶ واحد رسید.

در چهار روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، ایران خودرو و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها، شیمیایی، فلزات اساسی، خودرویی‌ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، مواد دارویی، چند رشته ای صنعتی، انبوه سازی، رایانه، کانی‌های فلزی، سیمان، کانی‌های غیرفلزی، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

 هفته‌ گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، شیمیایی، کانی های فلزی، حمل و نقل، فرآورده های نفتی، سیمان، آهک و گچ، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی و دارویی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین خودرو و قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، شیمیایی، فلزات اساسی، کانه های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، فرآورده های نفتی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری‌های مالی و پولی، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی، کانی‌های غیرفلزی، محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 88565
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا