لوکس‌های با کیفیت و قیمت مناسب

جهان صنعت نیوز| خرید خودرو اتفاق شیرینی است که ممکن است چندین بار در طول زندگی یک نفر رخ دهد. با این که خودرو در ایران کمتر از ۱۲۰ سال قدمت دارد ولی در حال حاضر ماشین ها جزء جدا نشدنی زندگی امروزه انسان هستند. شاید در ابتدا اصلی ترین دلیل خرید خودرو برای یک نفر، سرعت در جابجایی و محافظت در طول مسیر بین مبدا و مقصد بوده، ولی در بازار خودروی امروز، برای خرید خودرو معیار های بسیار بیشتر و سختگیرانه تری نسبت به گذشته داریم. معیار هایی مانند قیمت خرید ماشین، زیبایی و قدرت ماشین و البته راحتی و امکانات آن خودرو، در انتخاب هر شخصی برای خرید خودرو بسیار تاثیرگذار است.

باتوجه به شرایط حاکم در بازار خودرو و قیمت های بسیار بالای آنها ، قدرت خرید ماشین های زیبا و پرقدرت برای برخی افراد به مقوله ای دور از ذهن تبدیل شده است. این موضوع در حالی است که قیمت صفر کیلومتر این ماشین ها بالا است و در برخی از آنها دیگر صفر کیلومتر در بازار موجود نیست.

در این خصوص بهتر است بجای خرید ماشین های صفر کیلومتر به دنبال نسخه کارکرده و قدیمی تر آنها برویم که قیمت معقول تری دارند و کیفیت و قدرت آنها مشابه صفرکیلومتر  این خودروها است و در برخی حتی از کیفیت بسار بالاتری برخوردارند.

در اینجا به برسی برخی خودروهای کارکرده با کیفیت که قیمت آنها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است می پردازیم.

کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک

نسل اول سراتو وقتی به ایران پا گذاشت که مزدا ۳ و رنو مگان به لطف مونتاژ گسترده شرکت­‌های بهمن و پارس خودرو در حال جولان بودند و تویوتا کورولا نیز به شکل وارداتی بخشی از بازار را در اختیار داشت. این خودرو که تقلیدی آشکار از محصول تویوتا بود، موتور خوب، امکانات معمول و سواری پایداری دارد و مصرف سوختش در حد میانگین گروه است. با اینکه یک دهه از عمر این محصول میگذرد ولی کیفیت ساختش نزول نکرده و ظاهرش چیزی بین خمودگی تویوتا کورولا و مدرنیته محصولات جدید کیا است. دست آخر اینکه، سراتو نسل اول را از آن جهت پیشنهاد کردیم که دوامش بالاست. قیمت این خودرو مدل ۲۰۰۸ ، ۲۵۰ میلیون تومان است.

هیوندای سوناتا  چهارسیلندر اتوماتیک

خودروی سوناتا از خانواده سدان­‌های شرکت هیوندای است که در سال ۲۰۰۶ طراحی مجدد و تا سال ۲۰۱۱ دچار تغییرات جزئی شد. تغییرات این خودرو شامل مواردی نظیر اصلاح ظاهر بیرون، طراحی جدید داخل خودرو و موتور چهار سیلندر و ۶ سیلندر (V)شکل بود که هر دو موتور در عین مصرف کمتر، قدرت بیشتری را تولید می‌کنند. اتاق سوناتا برای پنج نفر طراحی شده و صندلی‌های جلو و عقب آن جادار هستند. روکش استاندارد صندلی‌ها  پارچه است و روکش چرمی هم به صورت سفارشی در دسترس است. این خودرو مدل ۲۰۰۶ با قیمت حدود ۲۳۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

تویوتا یاریس صندوقدار

نسل دوم یاریس سدان، همچون برادر هاچ‌بکش، در مدل ۲۰۰۸ به ایران آمد. با صرف‌نظر از طراحی عجیب داشبورد یاریس، بزرگترین ضعف‌ این ژاپنی در امکانات ناچیزش خلاصه می‌شد جالب اینجاست که تعداد انگشت‌شماری از این خودرو با جعبه‌دنده دستی نیز به کشور وارد شد. یاریس نسل دوم، هرچند در تیپ‌های سه‌گانه A و B و C به‌دست مشتریان ایرانی رسید اما تیپ C به‌عنوان فول‌ترین تیپ یاریس نسل دوم، همچنان در بازار کشورمان باقی ماند و تا سال ۲۰۱۳ نیز فروخته می‌شد. قیمت این خودرو مدل ۲۰۰۸ هم اکنون حدود ۲۲۰ میلیون تومان است.

ام جی ۵۵۰

با آن طرح بدنه مدرن و پویا، یک جلو پنجره کلاسیک و شکیل و البته اتاقی مجهز و بزرگ، ۵۵۰ برای شما یک سدان ایده­آل خواهد بود که واقعا اذیت نمی­کند و مثل بچه‌­های حرف شنو فقط مسیری که دلخواه شماست را طی می­کند. البته ایراداتی در شیوه طراحی چه در کابین و چه در بدنه آن وارد است اما با مشاهده این میزان پرداخت، موتور توربو و قدرتمند در کنار مصرف سوخت مناسب و دامنه قابل قبولی از امکانات، ۲۰۰ میلیون پول زیادی برای این سدان چینی نیست. خوشبختانه وضعیت ایمنی این سدان هم بد نیست و ست کامل ایربگ و انواع ترمزها در شرایط سخت به داد سرنشینان می‌­آیند.

ام وی­‌ام X33 S

با کمتر از۳۰۰  میلیون تومان می­توانید نسخه فول آپشن کراس اور اقتصادی و پرفروش چری در ایران را در تریم اسپورت اکسلنت بخرید و از مصرف مناسب و طراحی خوبش لذت ببرید. این خودرو که در نسخه صفر کیلومتر ۱۳۹۹ خود حدود ۲۷۵ میلیون تومان قیمت دارد، استهلاکش مناسب است و حتی در کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر هم فرق زیادی با مدل صفر نخواهد داشت. امکانات به نسبت خوب اتاق در کنار قدرت نقدشونگی مناسب و قطعات فراوان از این سری محصولی فراگیر ساخته که ظرف سه سال بیش از ۳۰ هزار دستگاه از آن در ایران به فروش رفته و رضایت خاطر خریداران را هم جلب کرده است.

رنو تندر پلاس اتومات

خودرو بسیار خوبی است و هزینه نگهداری­اش یک برگ زرین در تاریخ محصولات رنو به شمار می­رود. از آنجا که ابدا خریدارانش را اذیت نمی­کند، پیدا کردن مدل­های کارکرده آن در بازار سخت است ولی خب ارزش صبر کردن و گشتن را دارد. تندر پلاس که فرم ظاهری بهتری در مقایسه با نسخه معمولی تندر ۹۰ دارد، در بخش کابین هم بهتر از قبل طراحی شده و کسالت کمتری حین مسافرت به سرنشینان منتقل می­کند. این خودرو رانندگی ساده­ای دارد، گنجایشش بالا و صندوق بارش بزرگ است و در هر ۱۰۰ کیلومتر یکی از کمترین نرخ­های مصرف را به مالک خود تحمیل می­کند. تندر پلاس اتومات مدل ۱۳۹۷، قیمت حدود ۱۹۵ میلیون تومان دارد.

 

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 94566
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا