خلبان اوکراینی فکر می کرد پروازش به خاطر تنش ها لغو خواهد شد

جهان صنعت نیوز به نقل از اسپوتنیک: پرواز ۷۵۲ بوئینگ ۷۳۷ اوکراین از فرودگاه بین‌المللی ایران به مقصد کی‌یف دقایقی پس از بلند شدن سقوط کرد و همه سرنشینان خود را به کام مرگ کشاند.

پرواز هواپیمای اوکراینی با ۱۷۹ سرنشین که ۹ تن از آنها خدمه پرواز و اهل کشور اوکراین بودند، صبح روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۸، ۶ دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام، بین پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

کاترینا گاپوننکو، همسر خلبان این پرواز به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «به او گفتم پرواز نکن! این کار را نکن! اما او گفت: «نمی‌توانم حرفم را عوض کنم. اگر من نروم، کس دیگری نیست. اگر پرواز در برنامه باشد، باید پرواز کنم. از او خواستم بماند.»

خلبان اوکراینی فکر می کرد که پروازش به خاطر تنش ها لغو خواهد شد

او می‌گوید همسرش، ولودمیر گاپوننکو فکر کرده بوده پرواز دوسره‌اش از تهران به کی‌یف، به خاطر تنش‌های حاکم بر منطقه  که بالا گرفته بود، لغو خواهد شد. اما از آنجایی که پرواز به تهران همچنان در برنامه شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین باقی ماند، ناگزیر به انجام آن است.

خانم گاپوننکو در ادامه می‌گوید: «این فاجعه برای دو دختر ۱۱ و ۶ ساله او به مراتب دشوارتر بوده است. آن‌ها نمی‌فهمند چرا چنین حادثه‌ای روی داده است. نمی‌فهمند آینده چطور خواهد بود. آن‌ها منتظر پدرشان هستند؛ امیدوارند برگردد.»

تصاویری از ادای احترام به جان باختگان سانحه هواپیمایی مسافربری در فرودگاه اوکراین، با اهدا گل و روشن کردن شمع برای خلبان، کمک خلبان و خدمه اوکراینی پرواز ۷۵۲ و همه مسافرانی که قرار بود به این فرودگاه برسند، در فضای مجازی منتشر می‌شود.

خلبان اوکراینی فکر می کرد که پروازش به خاطر تنش ها لغو خواهد شد

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 82592
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا