اتصال خطوط هوایی ایران به وای‌فای

جهان صنعت نیوز:  معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همزمان با افزایش درخواست مسافران برای تجهیز خطوط هوایی ایران به اینترنت وای‌فای، از مذاکره با وزارت ارتباطات برای اتصال خطوط مسافری هوایی به اینترنت ماهواره‌ای خبر داد.

وی گفت: بر همین اساس امکان‌سنجی تکوین فناوری‌های ارتباطی ماهوارهای در مدهای مختلف حمل و نقل یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت است.

آدم نژاد اضافه کرد: اکنون شرکت‌های خصوصی داخلی ارائه‌کننده خدمات ماهواره‌ای، امکان ارائه خدمات از طریق هاب داخل کشور و ماهوراه‌های بین‌المللی را دارا هستند و به جهت امکان‌سنجی این موضوع در ایرلاین‌های کشور، رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام است.

وی گفت: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافران است، دسترسی به اینترنت پرسرعت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این نیاز باعث شده تا شرکت‌های حمل و نقلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی سرویس اینترنتی را حتی از طریق وای‌فای به مسافران در حین پرواز ارائه دهند.

آدم‌نژاد در ادامه امکان اتصال اینترنتی در حین سفر را یکی از مهمترین شاخص‌های جهانی در کسب رضایت مسافرین دانست و گفت: از مزایای این فناوری می‌توان به پهنای باند وسیع آن، امکان اتصال لحظه‌ای و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه اشاره کرد.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، شرایط خاص مسیر حرکت قطار، هواپیما یا کشتی امکان وجود سرویس تلفن همراه را میسر نکرده است.

آدم‌نژاد تصریح کرد: ارتباطات ماهواره ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مدهای حمل و نقلی راهکار مهمی برای این رفع این کمبود محسوب می‌شود.

موضوع نیاز کاربران به اینترنت در خطوط هوایی ایران مدت‌های طولانی است که مطرح می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران ماه گذشته از همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری برای برقراری اینترنت در خطوط هوایی خبر داد و گفته بود: در این طرح اتصال اینترنت وای‌فای در هواپیما با سیستم دریافت ماهواره ممکن می‌شود.

برقراری ارتباط در خطوط هوایی متفاوت از سرویسی است که اپراتورهای موبایل از طریق سیم کارت روی برخی خطوط هوایی عرضه کرده‌اند.

پوشش آنتن‌های BTS موبایل به حدی نیست که بتواند اینترنت را روی سیم کارت در آسمان ارائه کند. اما از طریق ماهواره می‌توان این ارتباط را برقرار کرد. در این طرح سیستم دریافت ماهواره‌ای می‌تواند اینترنت را از طریق ماهواره در داخل هواپیما به صورت وای‌فای ارائه کند. این سیستم روی هواپیما نصب شده و امواج را دریافت می‌کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 38904
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا