خسارت ۱۱۰ میلیارد دلاری کمبود جهانی تراشه به خودروسازن در سال ۲۰۲۱

به گزارش جهان صنعت نیوز:    شرکت مشاوره‌ای “آلیکس پارتنرز” AlixPartners پیش بینی کرد که کمبود جهانی تراشه ۱۱۰ میلیارد دلار به خودروسازان در سال جاری میلادی خسارت وارد خواهد کرد.


این در حالی است که قبلاً پیش بینی این شرکت برای کاهش درآمد تولید کنندگان خودرو در سراسر جهان ۶۱ میلیارد دلار بوده و اکنون این رقم را افزایش داده است چراکه پیش بینی می کند این بحران مانع تولید ۳.۹ میلیون دستگاه خودرو خواهد شد.

شرکت آلیکس پارتنرز روز جمعه اعلام کرد بحران تراشه باعث شده است تا نیاز خودروسازان در حال حاضر پیشگیرانه باشد و در آینده “انعطاف پذیری در زنجیره تامین” ایجاد شود.

در گذشته خودروسازان با تولید کنندگان برخی از مواد اولیه از جمله فلزات گرانبها مانند پالادیوم و پلاتین که در سیستم های شستشوی اگزوز استفاده می شود توافق نامه تامین مستقیم داشته اند.

بر اساس این گزارش، رویکرد مستقیم تر برای تأمین منابع فلزات گرانبها پس از ایجاد اختلال در عرضه و قیمت در آن بازار آغاز شد.

مارک ویکفیلد، یکی از بخش خودروسازی جهانی در شرکت آلیکس پارتنرز گفت: خودروسازان اکنون در حال توسعه روابط مستقیم با سازندگان نیمه رسانا هستند. این موارد به شکل ناگهانی به وجود آمده اند.

ویکفیلد گفت: خودروسازان در گذشته تمایلی به تعهدات طولانی مدت برای خرید تراشه یا سایر مواد اولیه و پذیرش تعهدات مالی برای چنین توافقی نداشته اند.

وی افزود: اکنون خطر واقعی است و از دست دادن تولید به دلیل کمبود نیمه رسانا یک خطر بالقوه نیست.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 189523
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا