خدابنده، قطب تولید پوشاک کشور با تولید سالانه ۳ میلیون دست لباس

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاه کلید جهش تولید، توجه به تولید داخلی است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تنها در صورتی جهش تولید عملیاتی می شود، که رونق تولید صورت گیرد. در کشورما قطب های مختلفی از تولید در بخش های مختلف در شهرهای مختلف وجود دارد.

با توجه به اینکه همواره بخش عمده ای از صنعت پوشاک کشور در قبضه کشورهای پاکستان و چین بوده است که بخشی به صورت قاچاق وارد کشور شده است, تولید و عرضه پوشاک می تواند اشتغال زا باشد و به تولید کمک کند.شهرستان خدابنده یکی از شهرستان‌های استان زنجان است که قط تولید پوشاک است.

به علت آب و هوای سرد این منطقه یکی از مشاغلی که از سالیان دور مورد توجه مردم این منطقه قرار داشته است. تولید پوشاک است. زیرا در فضای بسته انجام گرفته و در تمام طول سال و بدون محدودیت قابل اجرا است. این حرفه طی ۲۰سال اخیر شکل صنعتی به خود گرفته و رونق فراوانی را برای فعالین این عرصه پدید آورده است. بیش از ۵۰۰ کارگاه تولید پوشاک در خدا بنده فعالیت می کنند اشتغال حدود ۵هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد و برای بیش از ۲۰۰۰ خانواده در این عرصه امکان امرار معاش ایجاد شده است.

بنابر این گزارش،  تولید سالانه حدود ۳میلیون دست لباس در این شهرستان، به طور متوسط هر فرد در سال بیش از ۳۰ میلیون تومان درآمد دارد. درآمد ۶۰۰ میلیون تومانی هر کارگاه در هر سال از دیگر مزیت های این شغل است.   این عرصه حدود ۵درصد ضایعات دارد.۶۰ درصد صنایع قدرتمند نساجی ایران در استان زنجان قرار داد و زنجان پس از استان اصفهان دومین تولید کننده نساجی کشور است.

 استان زنجان ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار و ۵۰ تن انواع نخ پنبه, مخلوط, ویسکوز و پلی استر را دارد.

قاچاق پوشاک

 در سال حدود ۲.۸ میلیارد دلارپوشاک به کشور قاچاق می شود.  حدود ۸۰ درصد پوشاک مصرفی کشور توسط تولید کنندگان داخلی که برخی از آن ها با نمانام (برند) خارجی تولید می شود.

اشتغال‌زایی ,

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 145678
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا