خاموشی‌های امروز کلانشهرها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست

به گزارش جهان صنعت نیوز: «مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (سه‌شنبه) افزود: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده است.


وی بیان‌داشت:‌ این محدودیت عرضه سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.

رجبی‌مشهدی، از تلاش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ‌طی ساعت‌های آینده و با عرضه سوخت این خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم رعایت صرفه‌جویی از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت:‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب می‌شود اعمال خاموشی‌ها کمتر شود.

اکنون میزان مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد افزایش یافته که ناشی از شیوع بیماری کرونا و بخش عمده آن مربوط به مصرف برق در بخش صنایع کشور پس از بازگشایی‌ها است. 

در پایان بهار امسال رکورد ۵۷ هزار مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش داشته است، به همین علت تا خردادماه حدود ۶۰ میلیون لیتر نفت‌ گاز در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 164635
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا