حمل‌ونقل برقی در کشور توسعه می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این همکاری دو جانبه که ذیل یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک صورت می‌گیرد، با هدف تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل‌ونقل پیشرفته و ارتقای این سیستم با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور اجرایی خواهد شد.


منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: دانش علمی و فنی برای ساخت خودروهای برقی در کشور وجود دارد و امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی خودروهای برقی فراهم شود.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده‌پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

به گفته منطقی، با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه، زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته تصریح کرد: با توجه به کارهای ریشه‌ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده، به‌نظر می‌رسد زیرساخت‌ها جامع و کامل دیده شده و مسیر موفقی خواهد داشت. این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته شده و در هر جا که لازم است تسریعی در کار باشد، حمایت کرده و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 88545
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا