حمله ماموران به ۲ بازیکن استقلال جنجالی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: شهرآورد تیم های استقلال و پرسپولیس روز گذشته طی یک بازی جذاب و دیدنی با نتیجه مساوی ۲-۲ به پایان رسید. یکی از عجیب ترین حواشی دربی ۹۲ اما بدون شک کتک خوردن ۲ مدافع میانی استقلال تهران، یعنی عارف غلامی و سیاوش یزدانی از مامورین نیروی انتظامی بود.


عارف غلامی مدافع استقلال درباره برخورد ماموران امنیتی ورزشگاه با او و اجازه ندادن به وی برای ورود به رختکن استقلال گفت: من متنی را آماده کرده‌ام که می‌خواهم برای هواداران در خصوص برخورد بد ماموران امنیتی با من هنگام ورود به رختکن استقلال بخوانم. اینجانب عارف غلامی، خواهرزاده دو شهید و فرزند پدری ایثارگر در ورزشگاه آزادی، ورزشگاهی که در خاک کشورم است، همراه با سیاوش یزدانی مورد ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی قرار گرفتیم. به گفته یک ماه پیش مقام معظم رهبری، دوره بزن در رو تمام شده است، اما آن‌ها زدند و رفتند و ما را با خاک یکسان کردند.

وی ادامه داد: با باتون به سر ما زدند و ما را به خاک و خون کشیدند. من کارت بازی را نشان دادم و گفتم بازیکن استقلال هستم، ولی انگار نه انگار. امیدوارم آن مامور نیروی انتظامی که فیلمبرداری کرد، شرافت داشته باشد و آن فیلمی که ۴۰ به ۲ ما را می‌زدند، منتشر کند. هیچ دلیل خاصی نداشت که ما را می‌زدند. یزدانی در حال گریه کردن در رختکن است. این اتفاق بین ۲ نیمه رخ داد.

عارف غلامی همچنین در صفحه اینستاگرام خود عکس زیر را منتشر کرد:

عارف غلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اینجانب عارف غلامی خواهرزاده دو شهید و فرزند پدر ایثارگر امروز در ورزشگاه آزادی در ورزشگاهی که در خاک خودمون ایران هستش مورد ضرب و شتم و فحاشی ماموران به همراه سیاوش یزدانی قرار گرفتیم. با احترام به گفته سخنان مقام معظم رهبری که یک ماه پیش عرض کردن دوره بزن در رو ها تمام شده است. مقام معظم رهبری آقای خامنه ای امروز ۲۰ نفری زدن و در  رفتن اونم تو کشور خودمون و به همین راحتی. 

آقایونی که این کارو ردین شما من و سیاوش رو نزدین شما کل هواداران و بازیکنان استقلال رو زدین شما حقوقتون رو از پول همین مردم و همین بیت المال می گیرین برای ضرب و شتم همین مردم؟! آیا شما با این لباس می توانین حتی با دزد چنین رفتاری کنید؟ با اینکه در گذشته داشتیم چنین مواردی در عرصه های مختلف مورد لطف شدیدتر آقایون قرار گرفتن ولی قلب شکسته  هیچ درمانی ندارد و باید منتظر تشویق مسئولین نسبت به اتفاقی که رخ داده باشیم!

این بازی قدرت با لباس ها را تمام کنید همه قابل احترام جدا از هر درجه شغلی با هم برادر و هموطنیم. شهدا رفتند تا ما بمانیم و بهار را ببینیم، دمتون گرم.

یزدانی: درگیری ام با ماموران را پیگیری می‌کنم

سیاوش یزدانی هم درخصوص درگیری‌اش با مأموران نیروی انتظامی اظهار داشت: بین دو نیمه می‌خواستیم به رختکن برویم که سرم به سر دادستان خورد. او به من گفت هُل نده و من از دادستان عذرخواهی کردم. یک فرمانده میدانی به نام دهقانی گفت اینجا چه کار داری. من گفتم بازیکن استقلالم که او حرفی به من زد! من و غلامی گفتیم درست حرف بزن که با هم درگیر شدیم. او مرا زد و چند پله افتادم.

وی ادامه داد: کسی که لباس مأمور دولت را پوشیده، به چه اجازه‌ای بازیکن استقلال را در ورزشگاه آزادی می‌زند؟ چه کسی حق ما را می‌گیرد؟ بعد چند نفر را به رختکن فرستادند که ما مصاحبه نکنیم. این مأمور مرا گرفت و عارف پشت من آمد. ۲۰ نفر غلامی را زدند و ۲۰ نفر مرا. حرمت لباس مأموران را نگه داشتم، اما آن‌ها حرمت لباس خود را نگه نداشتند. ما را به اتاقی بردند که ما را آرام کنند، اما دهقانی آنجا به من سیلی زد.

«هم مأمورانی که لباس پلنگی پوشیده بودند، هم مأموران با لباس زرد و هم لباس شخصی‌ها ما را زدند.» مدافع استقلال ضمن بیان این جمله گفت: دوربین پلیس هم آنجا بود و نمی‌دانم این تصاویر را پخش می‌کنند یا خیر. می‌خواهم از حق باشگاه و خودم دفاع کنم. مرا کتک زدند و می‌خواستم بگویم که این قضیه را پیگیری کنید. مصاحبه تنها کاری است که می‌توانم انجام دهم. من از آن‌ها شکایت می‌کنم و تا ته ماجرا هستم.

واکنش خلیل‌زاده به درگیری غلامی و یزدانی با ماموران

اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال درباره اتفاقات رخ داده برای یزدانی و غلامی و درگیری این دو با ماموران نیروی انتظامی گفت: در جریان این اتفاق قرار گرفتم و موضوع درگیری را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: با فرماندهی نیروی انتظامی گفت و گو داشتیم. قطعا این موضوع از سوی باشگاه استقلال پیگیری خواهد شد.

واکنش پلیس به ادعای بازیکن استقلال

مرکز اطلاع رسانی پلیس در این خصوص اعلام کرد: «در پی اظهارات دو تن از بازیکنان تیم فوتبال استقلال و طرح یکسری ادعاها، این موارد در دست بررسی است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.»

عارف غلامی بازیکن مصدوم تیم فوتبال استقلال که در دیدار امروز در زمین حضور نداشت پس از پایان بازی در پست اینستاگرامی مدعی شد که او و سیاوش یزدانی از سوی شماری از ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، موضوعی که پلیس وعده پیگیری آن را داده است.

مجیدی: منتظر عذرخواهی رسمی از عارف و سیاوش هستیم

فرهاد مجیدی با انتقاد از برخورد با سیاوش یزدانی و عارف غلامی دو مدافع این تیم در بازی دربی اظهار داشت: بابت نتیجه مساوی دربی از تمام هواداران عزیز استقلال عذرخواهی می‌کنم. اما از بازی مهمتر، بی‌احترامی و رفتار ناشایستی بود که علیه عارف و سیاوش انجام شد. شاهدان به من گفتند که تعداد زیاد ماموران یگان ویژه و خشونتی که علیه بازیکنانم انجام دادند، خیلی تلخ و ناراحت کننده بوده. باید با عامل این بی تدبیری برخورد شود.

وی افزود: بازیکن فوتبال در هیچ کجای دنیا در استادیوم خانگی‌اش از ماموران امنیت ورزشگاه کتک نمی‌خورد و این اتفاق مایه خجالت و شرمساری است. متاسفانه به من گفتند که علایق رنگی یکی از آقایان مسئول در این ماجرا بی‌تاثیر نبوده که امیدوارم واقعیت نداشته باشد. منتظر دلجویی و عذرخواهی رسمی از عارف و سیاوش هستیم.

عذرخواهی باشگاه استقلال از دادستان تهران

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس روز گذشته در حالی برگزار شد که در پایان این مسابقه سیاوش یزدانی به خاطر برخورد  با عوامل انتظامی به شدت خبرساز شدند.

سایت باشگاه استقلال امروز نوشت: «سیاوش یزدانی و عارف غلامی در مصاحبه‌های خود پس از اتفاق‌های دیروز ورزشگاه آزادی، دادستان تهران را عامل به وجود آمدن درگیری یگان ویژه با خودشان عنوان کردند که تصحیح و تاکید می‌شود فرد مورد نظر یکی از پرسنل دادگستری بوده و بازیکنان استقلال به اشتباه این فرد را دادستان تهران خطاب کردند که بدینوسیله از آقای القاصی مهر پوزش می‌طلبیم.»

 

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 87657
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا