حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان موجب توسعه ایران می‌شود

جهان صنعت نیوز: دستاوردهای و مشکلات شرکت های دانش بنیان  در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی با حضور «سورنا ستاری» معاون علم و فناوری رییس جمهوری  بررسی می شود. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این باره گفت: مجلس در یک سال اخیر مساله حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت های نوآور را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا نشست‌های متعددی با حضور شرکت‌ها، بخش‌ها و افراد مختلف برگزار و در این جلسات موضوعات مهمی بررسی شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های نوآور منجر به ساخت و توسعه ایران می‌شود، حفظ و به کارگیری نخبگان، توسعه و پیشرفت کشور، ایستادگی برابر فشارهای خارجی از مهمترین نتایج توسعه و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر در مجموع ۱۰ جلسه را با حضور ۱۰۰ شرکت، نهاد و تشکلات مردم نهاد برگزار کرد؛ در جلسه امروز گزارشی از نتایج و اقدامات صورت گرفته در این جلسات ارائه می شود.

قاضی زاده‌هاشمی افزود: همچنین در این جلسات با دعوت از مسئولان و مدیران وزارتخانه و بخش های مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، بخشنامه های مرتبط با فعالیت استارت‌آپ ها مورد بررسی قرار گرفت که در این مورد برخی از این بخشنامه‌ها اصلاح شد و بخش دیگر در آینده اصلاح می شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 69184
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا