حقوق کارگران تنها ۳۰ درصد نیازهای ایده‌آل آنها را پوشش می‌دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حمیدرضا امام قلی تبار  درباره وضعیت دشوار زندگی کارگران گفت: جامعه کارگری کشورمان به عنوان قشر عظیمی ازجمعیت کشور، این روزها حال و روز خوبی را تجربه نمی کند. سونامی های سهمگین تورمی چند ساله ی اخیر که بر اثر تصمیم گیری های غلط برخی مسئولین فاقد کارآیی دولتی و غیر دولتی به وقوع پیوسته است کمر اقتصاد کارگران و خانواده های آنان را در هم شکسته است.


 وی ادامه داد:‌ بررسی های میدانی نشان میدهد  حقوق ماهیانه یک کارگر  صرفاً میتواند ۳۰% نیازهای ایده آل یک خانوار را برای زندگی پوشش دهد و اگر با شرایط حال حاضر یعنی ثابت ماندن درآمد کارگران  این نسبت افزایش یابد، میبایست با حذف نیازهای ایده ال زندگی و تغییر این شاخص به زنده ماندن این نسبت را به ۵۰% رساند.

وی افزود:بنابراین در حالت خوشبینانه و با فرض افسانه بودن چالش های موجود فضای کسب و کار و تولید ،کارفرمایان حقوق کارگران خود را به موقع پرداخت نمایند وجه دریافتی فوق  با توجه به تورم میدانی نصف  نیازشان پوشش خواهد داد.

این فعال کارگری بیان کرد: سوال اینجاست که کارگران  با توجه به خواب بودن مسئولین  برای جبران مابقی نیازهای معیشتی خود چه تدابیری داشته اند ؟دست و پا کردن شغل دوم و کارکردن تا پاسی از شب ،حذف درصد زیادی از اقلام سبد خوراکی ها ، حذف تفریحات ، مسافرت ها و مهمانی ها، عدم تمایل به ازدواج فرزندان خود به دلیل هزینه های سنگین، حذف نیاز هایی همچون خرید مسکن و لوازم خانگی و خودرو و فرار کردن از انجام هزینه های درمانی خود و خانواده بخشی از این اقدامات است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 204802
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا