حضور شرکت‌های عضو اتحادیه اوراسیا در نمایشگاه تهران

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  رضا اردکانیان اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر سال یک رویداد بزرگ تجاری برگزار می‌کند، لذا برگزاری اولین نمایشگاه اوراسیا که قرار است ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران برگزار شود، فرصت بسیار خوبی برای تجار و تولید کنندگان ایرانی و کشورهای همسایه و خصوصاً اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم می‌کند. علاوه بر آن ما در صدد هستیم که ارتباط اتاق‌های بازرگانی در استان‌های مختلف ایران را با شرکای خودشان در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم کنیم و توسعه دهیم.


به گفته وزیر نیرو ایران، با توجه به تنوع زمینه‌های تجاری ایران به لحاظ اقلیم‌های متنوع که به تعبیری کشور چهار فصل هستیم، در تمام طول سال محصولات متنوع کشاورزی و کالاهای مصرفی در ایران تولید می‌شود، علاوه بر این ایران دارای منابع وسیع معدنی است که فرصت خوبی را برای عرضه این محصولات ارائه می‌کند. برگزاری این نمایشگاه از ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، از لحاظ آب و هوایی نیز جز بهترین زمانهای برگزاری است و ما امیدواریم از سوی تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال قرار گیرد.

وی در خصوص شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شامل پنچ کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، و البته کشورهای همسایه ایران همه می‌توانند شرکت کنند. ما علاقمندیم که علاوه بر اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا سایر کشورهای همسایه نیز بتوانند در این نمایشگاه شرکت و از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین افزود: قطعاً برگزاری این رویدادها عزم ایران برای استفاده از توافقنامه تجاری ترجیحی ایران با اوراسیا را جزم می‌کند. دولت مصمم است که این عضویت را به شکل دائمی درآورد و ما بتوانیم در یک ارتباط پر دامنه اقتصادی با کشورهای عضو اوراسیا قرار بگیریم.

اردکانیان در خصوص تجارت ایران و روسیه بیان داشت که خوشبختانه با توجه به شکل گیری و اجرایی شدن سازوکارهای توافق شده بین بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، ما شاهد آن هستیم که تأثیر تحریم‌ها بر توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه رو به کاهش است. پس از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تماس‌های منظمی بین بانک‌های مرکزی دو کشور برای استفاده از ارزهای دیگر به غیر از دلار برقرار است و این تحول به معنای کاهش وابستگی دلار در تجارت بین دو کشور است.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی برگزار خواهد شد و به گفته علیرضا جعفری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، از شرکتهای بزرگ کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است. به گفته وی، اختصاص دو دفتر یکی در تهران و دیگری در مسکو و ارائه کلیه خدمات و مشاوره‌های تجاری به مدت یک سال ویژه شرکت کنندگان، از مهمترین ویژگی‌های عملیاتی این نمایشگاه می‌باشد. سایت نمایشگاه به آدرس eurasia-expo.com می‌باشد و علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه در هر سطحی می‌توانند با ایمیل [email protected] تماس بگیرند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 175812
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا