حسابرسی پادزهر فساد است

جهان صنعت نیوز:  سید محمد علوی امروز در همایش روز حسابدار، اظهار داشت: در سال جاری پیشنهادی تحت عنوان “همزمانی نظارت‌های مالی” را با دولت ارائه کردیم تا از این طریق تمام گزارش‌های مربوط به نظارت‌های مختلف مالی را به صورت همزمان در یک گزارش تهیه کنیم.

مدیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی کشور با تعدد نظارت‌های مالی همچون نظارت بیمه‌ای، مالیاتی، مالی، دیوان محاسبات و … مواجه هستند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که نظارت‌کنندگان از نظارت‌شوندگان پیشی گرفته‌اند.

علوی با اشاره به لزوم مبارزه با فساد، گفت: در کشورهایی که حسابداری مورد توجه نبوده، فساد به صورت چشم‌گیر افزایش یافته اما عکس این قضیه را در کشورهایی که حسابداری را جدی گرفته‌اند، شاهد هستیم. حسابرسی پادزهر فساد است.

وی با بیان اینکه حیف‌ومیل کرون بخشی از فساد است، افزود: اگر نظام حسابداری در کشور استقرار یابد، سومدیریت‌ها، ترک‌فعل‌ها، فرصت‌های از دست رفته،حیف‌ومیل‌ها و … را مشخص می‌شوند.

مدیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران اظهار داشت: ددلت باید سخت‌افزار مورد نیاز نظام حسابداری یعنی تکنولوژی را برای این حوزه فراهم کند.

علوی تاکید کرد: تنها راه‌حل برای مبارزه با فساد و تنگناهای مالی برگشت دولو به خواستگاه اصلی خود بعنی سکانداری و فرمانداری است، نه تصدی‌گری.

وی افزود: در صورتی که دولت تصدی‌گری را کنار بگذارد، بخش خصوصی به کمک دولت خواهد آمد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 66802
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا