حاجی بابایی: بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه ۱۴ آبان گزارش بودجه ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کرده است، این گزارش امروز، یکشنبه ۱۸ آبان ماه، توسط رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ارجاع خواهد شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت این گزارش، کمیسیون آن را به دیوان محاسبات ارسال می‌کند تا براساس آئین‌نامه داخلی و همچنین براساس مصوبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ۱۲ حکم اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ در آن اعمال شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دیوان موظف است پس از ۲۰ روز، گزارش آن را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عودت کند که همزمان کمیته های کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این گزارش را در دستور کار خود قرار می‌دهند. در این مدت نیز دیوان محاسبات کمیته‌های بررسی لازم را با توجه به احکام اصلاح ساختار بودجه فعال می‌کند.

حاجی بابایی اظهار داشت: با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۸۲، آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است، گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت های مالی حسابرسی شده،  بودجه تفصیلی سال جاری و عملکرد ۶ ماه سال جاری تمام شرکت های دولتی، بانکها، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت ها و موسساتی که شمول حکم بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح به آنهاست، را در فرصت زمانی مذکور به مجلس ارائه کند.

وی اضافه کرد: منظور شرکتها و موسساتی که مستلزم تصریح نام هستند، شرکتهای وابسته به وزارت نفت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، سازمان گسترش صنایع ایران، بیمه مرکزی ایران، شرکت های سهامی بیمه ایران، بانک مرکزی، بانک ملی، سازمان بنادر و دریانوردی می باشند که دولت باید بودجه پیشنهادی سال آینده، آنها وشاخص های کلان بودجه را تا ۱۵ آبان، به مجلس ارائه کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز این گزارش را بلافاصله به دیوان محاسبات ارجاع می دهد، که دیوان محاسبات نیز موظف است ظرف ۲۰ روز نظر خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ نماید که کمیسیون نیز  پس از بررسی  دقیق آن را مصوب می کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 150772
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا