جهش تولید در گروی شتاب بخشیدن به طرح‌های توسعه است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مدیرعامل شرکت مس با اشاره به ذخایر خوب معدنی مس کشور که فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت مس ایران مهیا کرده است، گفت: برای جهش تولید نیازمند بازنگری در سطح پیمانکاران و شناسایی پیمانکاران توانمند و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم تا ارزش حضور شرکت مس در بخش خصوصی بیشتر شود.


سعدمحمدی با بیان این‌که با این کار هم فضای رقابت ایجاد خواهد شد و هم بهره‌وری و سرعت در انجام امور بیشتر خواهد شد اظهار داشت: صنعت مس ایران از ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از اقتصاد کشور برخوردار است و لازمه این کار انجام طرح‌های توسعه و تعریف طرح‌های توسعه جدید بر پایه مطالعات اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به این‌که در بسیاری از صنایع معدنی بحث صنایع جایگزین مطرح شده است گفت: صنعت جایگزین زنگ خطری برای بسیاری از صنایع معدنی است تا از منابع موجود بهترین استفاده را بکنند و طرح‌های توسعه خود را گسترش دهند تا بیشترین سودآوری را برای کشور داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه با حضور مجریان طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس در استان کرمان و آذربایجان شرقی وضعیت پروژه‌‌های توسعه‌ای معدن مس سونگون، فاز ۳ تغلیظ سونگون، تکمیل چرخه تولید و طرح هیپ لیچینگ و طرح تولید آهک اهر، معدن مس درآلو و دره‌زار و فاز ۲ تغلیظ میدوک، فلوتاسیون سرباره سرچشمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به این‌که تأمین منابع آب و برق مورد نیاز طرح‌های توسعه جزو مسائل کلیدی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس است با حضور مجریان طرح جامع برق و طرح جامع آب وضعیت این پروژه‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 108346
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا