فروش بی‌سابقه ۷۵هزارتنی کاتد در تاریخ صنعت مس کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اردشیر سعدمحمدی در نشست تولید مجتمع مس سرچشمه افزود: کشور و دنیا امروز به عرضه مس نیاز دارد لذا در این زمینه هرچقدر این صنعت را توسعه دهیم نگرانی برای فروش آن وجود ندارد.


وی با بیان اینکه ظرف ۱۵ سال آینده جمعیت دنیا به ۹ میلیارد نفر می‌رسد ادامه داد: امروز متوسط سرانه مصرف مس در دنیا ۳.۲ کیلوگرم به ازای هر نفر است که ظرف ۱۵سال آینده اگر همین مقدار سرانه مصرف را محاسبه کنیم، پنج میلیون تن به تقاضای مس اضافه می‌شود که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

راه‌اندازی معادن مس درآلو و دره‌زار اولویت نخست شرکت مس

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران همچنین اولویت نخست شرکت مس را راه‌اندازی معادن مس درآلو و دره زار اعلام کرد و افزود: باید این دو پروژه که منجر به جهش تولید مس در کشور می‌شوند هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت مس از لحاظ عملکردی مسیری مطلوب را طی می‌کند، اظهار داشت: سال گذشته سال خوبی را پشت سر گذاشتیم زیرا طی سال ۹۸ با ثبت رشد ۱۲۷ درصدی در فروش، از نظر رشد فروش در کشور مقام نخست را در همه شرکت‌ها و بخش‌ها کسب کردیم.

سوددهی شرکت مس در جایگاه نخست کشور 

به گفته سعدمحمدی فروش شرکت مس از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزود: همچنین در سال گذشته اولین شرکت به لحاظ رشد سود نیز بودیم و این عملکرد مالی نشان می‌دهد که شرکت مس از لحاظ عملکردی مسیر خوبی را طی می‌کند.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی بازار سهام مس

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با بیان اینکه ارزش بازار سهام مس در پایان سال ۹۷ مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بود گفت: امروز ارزش سهام مس ۱۴۷ هزار میلیارد تومان است در حالی که ارزش بازار مس در پایان سال ۹۸، هفتاد هزار میلیارد تومان که بازهم نشان از این موضوع دارد که از ابتدای سال جاری ارزش بازار شرکت مس بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و این اعداد ثابت می‌کند رفتار سیستم شرکت قابل قبول است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا همچون گذشته نزدیک به نخستین و برترین شرکت کشور تبدیل شویم تصریح کرد: شرکت صنایع مس در حال حاضر سومین شرکت بورسی کشور است که به راحتی می‌توان به جایگاه نخست در کشور دست پیدا کند و در اختیار داشتن ماده معدنی مهم‌ترین مزیت شرکت مس در مقابل سایر شرکت‌ها است.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی مس کشور است و بنا به فعالیت‌های اکتشافی جدید ذخایر مس سرچشمه بیشتر از پیش‌بینی موجود است، اظهار داشت: انجام توسعه فاز سوم کنسانتره مجتمع مس سرچشمه یک ضرورت است که مدیران این مجموعه باید آن را درک کنند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

خرید کالای ایرانی به اولویت شرکت مس تبدیل شد

وی بر خرید داخلی اقلام موردنیاز صنعت مس تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور، اولویت باید بر خرید از داخل کشور و شرکت‌های داخلی باشد.

سعدمحمدی تأکید کرد: خوشبختانه صنعت مس امروز در کشور به‌خاطر جهش در فعالیت‌های تولیدی و انجام فعالیت‌های مؤثر در حوزه فرهنگ و مسئولیت اجتماعی موردتوجه قرار گرفته و از این‌رو و با توجه به این اتفاقات خوب ما هم باید حرکت کنیم تا در این برهه بهترین اتفاق را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 112006
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا