جنجال مجلس بر سر لایحه رتبه‌بندی معلمان!

به گزارش جهان صنعت نیوز: ماجرا از این قرار بود که احمد امیرآبادی فراهانی، پیشنهاد بررسی اولویت‌دار این لایحه را مطرح کرد و تصویب آن را به معنای «انجام کار انقلابی» دانست و تاکید کرد که این مصوبه «نگاه مجلس و دولت به معلمان را تغییر می‌دهد.» اما این موضوع هم مثل همه طرح‌ها و لوایح دیگر، علاوه بر موافقان، مخالفانی هم داشت که اظهاراتشان موجب تنش‌آفرینی در مجلس شد.

 الیاس نادران نماینده تهران در مجلس یازدهم در مخالفت با این لایحه، آن را «دارای بار مالی» دانست و سعی کرد از این فرصت به دست آمده، برای تخریب دولت قبل استفاده کند و آن را به «پوست خربزه‌ دولت قبل زیر پای نظام» تعبیر کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم گفت: «ما باید تصمیم جامع گرفته و ابعاد اجتماعی، مالی و آثار تورمی آن را در نظر بگیریم. پس باید دولت لایحه خود را پس بگیرد و نسبت به همه آنچه که بار مالی دارد و ضرورت کشور هم است و محدوده آن باید روشن شود، به صورت مشترک تصمیم بگیریم. این عجله باعث تصمیم‌گیری غیرعملیاتی می‌شود، همچنین موجب ایجاد مطالبه‌ای خواهد شد و چندین میلیون نفر از عزیزان و خانواده‌های فرهنگیان را در مقابل نظام قرار می‌دهیم و با یک تصمیم موجب خواهیم شد که نظام اقتصادی کشور آسیب ببیند.»

تنش در صحن علنی

بعد از او نوبت به اظهارات رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول به عنوان موافق اولویت لایحه فوق رسید که بخشی از صحبت‌های او باعث ایجاد تنش و التهاب و اعتراض در مجلس شد.

نوروزی با انتقاد از برخی نمایندگان تهران گفت: «چهار نماینده تهران به عنوان مخالف ثبت‌نام کردند دلیلش آن است که آنها در متن مردم حضور ندارند و از دغدغه مردم بی‌خبرند.» همین صحبت‌ها باعث شد برخی نمایندگان تهران از جمله مجتبی توانگر، مالک شریعتی و علی خضریان با در دست داشتن آیین‌نامه خواستار تذکرآیین‌نامه‌ای با استناد به ماده ۷۵ شوند.

پس از پایان صحبت‌های نوروزی، قالیباف به مالک شریعتی، نماینده تهران اجازه تذکر داد. شریعتی در تذکر به او گفت: «این چه استدلالی است که می‌گوید چهار نماینده تهران به عنوان مخالف صحبت کرده به همین دلیل نمایندگان تهران حرف فرهنگیان را نمی‌فهمند اکنون ما با یک موضوع کشوری، مالی و اقتصادی و بودجه‌ای روبه‌رو هستیم.»

او تاکید کرد: «پدر و مادرم بازنشسته آموزش‌و‌پرورش و فرهنگی هستند و برادرانم معلم بودند؛ در خانواده فرهنگی بزرگ شدم و دغدغه آنها را لمس کردم اما بحث بر سر این است که نباید با یک رفتار غیرمنطقی و غیرکارشناسی کشور را دچار دومینوی سقوط در اقتصاد کنیم؛ چرا بحث را به سمت موضوعات پوپولیستی و غیرکارشناسی می‌کشانید؟ من با رتبه‌بندی مخالف نیستم اما باید منابع اجرای آن مشخص شود نه اینکه مثل اتفاق یارانه احمدی‌نژاد رخ دهد که به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه دادند اما ۴۵۰ هزار تومان از جیب آنها برداشت کردند. نباید اجازه دهیم چنین کار غیرکارشناسی انجام شود و از رییس جلسه می‌خواهم به این موضوع با دقت رسیدگی کند.»

پس از صحبت‌های شریعتی، درخواست بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه‌بندی به رای گذاشته شد و با ۱۶۸ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب مجلس رسید. طبق اظهارات رییس مجلس قرار شد این لایحه این هفته در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 222501
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا