جزییات درخواست اتاق بازرگانی برای واردات اقلام پزشکی

به گزارش جهان صنعت نیوز: «غلامحسین شافعی» توضیح داد: در این نامه، پیشنهاد شده است برای سرعت بخشیدن به تهیه این ابزارها، برای مدتی محدود، واردات این اقلام با سیاست‌های تشویقی، از جمله اجازه واردات بدون انتقال ارز اجرا شود.


وی با تأکید بر لزوم تأمین سریع نیازهای پزشکی مرتبط با کرونا گفت: تشکل‌های اتاق ایران هم آمادگی دارند در چنین شرایطی تمام امکانات خود را برای رفع نیاز مردم به‌کارگیرند و به هر نحوی که مصلحت باشد، اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

شافعی با اشاره به وضعیت تولید محصولات پزشکی مانند ماسک و ضدعفونی افزود: تمام واحدهای تولیدی و تولیدکننده‌های ماسک، مایع ضدعفونی‌کننده و بقیه مواد مورد نیاز با تأکید اتاق ایران، تشکل‌های مرتبط و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام ظرفیت کار می‌کنند؛ حتی برخی از این شرکت‌ها به‌صورت سه شیفت مشغول هستند تا بتوانند اقلام مورد نیاز مردم را تأمین کنند.

 رییس پارلمان بخش خصوصی معتقد است حتی در این شرایط می‌توانیم کمک‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور را هم جذب کنیم.

وی تصریح کرد: همه فعالان اقتصادی به دلیل مسئولیت اجتماعی خارج از مساله شخصی و گروهی تلاش می‌کنند به جامعه کمک کنند و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور آماده همکاری در این زمینه هستند.

رکود در کسب‌وکارهای خرد و کلان

رئیس اتاق ایران درباره وضعیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در این روزها توضیح داد: به دلیل شیوع کرونا،  رکود در بسیاری از کسب‌وکارهای خرد و کلان ایجاد شده است؛ به گفته‌ای برخی از این کسب‌وکارها نیروهای انسانی را کم کرده‌اند و رونق کسب‌وکارها با آسیب مواجه شده است.

شافعی با بیان اینکه برخی از حوزه‌ها با رکود بیشتری مواجه هستند، گفت: در اتاق ایران نگران وضعیت این کسب‌وکارها هستیم و از نزدیک وضعیت آنها را رصد می‌کنیم. صنعت هتلداری، رستوران‌ها، خدمات گردشگری و مسافرتی و کسب‌وکارهای بازار که معمولاً همه امیدشان به شب عید است، بیشتر خریدهای خود را برای فروش عید انجام داده‌اند.

به گفته رییس اتاق ایران برخی از این کسب‌وکارها، چک‌های شب عید دارند و احتمال برگشت چک وجود دارد، پرداخت اقساط وام آنها به تعویق می‌افتد و خیلی از مسائل و مشکلات دیگر رخ می دهد.

شافعی توضیح داد: اتاق ایران پیشنهاد می‌دهد مسئولان به این مشکلات توجه کنند؛ سازمان امور مالیاتی و بانکی مطالبات خود را برای یکی دو ماه تعلیق کنند تا کشور و فعالان اقتصادی از این وضعیت عبور کنند. در اتاق ایران نیز ستادی تشکیل شده تا نظرات بخش خصوصی را دریافت کنیم و آن را به مسوولان تصمیم‌گیر ارسال کنیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و آحاد مردم فضای اول پیروزی انقلاب را زنده کنند؛ اگر این اتفاق رخ دهد، فداکاری، همکاری، از خودگذشتگی و همگامی اتفاق خواهد افتاد؛ همه اینها فاکتورهای بسیار مهمی برای عبور از بحران ناشی از کرونا هستند. همه ما باید تلاش کنیم این مسیر را طی کنیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 92093
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا