جزئیات طرح معافیت ۲۰ ساله مالیاتی برای تولیدکنندگان داخلی

جهان صنعت نیوز|    رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه‌های وزارت صمت برای کاهش بیکاری گفت:  پارسال میزان اشتغال ایجاد شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت  بیش از انداره تکلیف شده سازمان  برنامه  و بودجه بود.


رحمانی با بیان اینکه مجموعه وزارت صمت با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در صنعت، معدن و اصناف دارد، می‌تواند در مسیر اشتغالزایی کشور قدم مثبتی بردارد، افزود: امسال برنامه های داخلی سازی و محدودیت واردات با ایجاد واحد‌های تولیدی جدید و یا احیای ظرفیت‌های موجود اجرا خواهد شد، این موارد از مهمترین فاکتور‌های اشتغالزایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشوق های اشتغالزایی تصریح کرد: داخلی سازی، محدودیت واردات و تسهیل صادرات  مشوق اشتغالزایی است، البته در شهرک‌های صنعتی به تناسب مناطق برای تولیدکنندگان، بین ۷ تا ۲۰ سال طرح معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

یک شغل، یک پروژه است
وی اظهار کرد: شعار وزارت صمت برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری “یک شغل، یک پروژه” است چرا که ایجاد اشتغال و یک شغل خوب باید مانند یک پروژه مورد بررسی و حمایت قرار گیرد. هم اکنون در مناطق محروم  فعالیت خوبی آغاز شده  و برای تکمیل طرح‌‌های نیمه‌ تمام  اهتمام ویژه‌ای شکل گرفته است. امیدواریم ظرفیت‌های مغفول مانده در استان‌هایی همچون کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و … با اقدامات جهادی، مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه وزارت صمت در مناطق  کم برخوردار حمایت از صنایع کوچک، متوسط و تسهیل تولید است تا اشتغالزایی در این مناطق رونق بگیرد. اگر صنعت و تولید فعال باشد به طور طبیعی ذی‌نفعان آن با بهره وری لازم کار می‌کنند و راهکار اساسی حل مسائل کشور همین موضوع است.

رحمانی گفت: مردم باید ببینند که مسئولانشان در جبهه اقتصادی در حال جنگ هستند، تمام ما مسئول فراهم کردن نیازهای جامعه هستیم و دستگاه‌ها و صنوف باید از نیروهای متخصص داخلی و نیروی جوان در بخش‌های مختلف صنعتی استفاده کنند.

کاهش ۲ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان
به گفته وی در سه ماهه اول امسال  با احیای ظرفیت‌ها و ایجاد واحد‌های جدید حدود ۲ درصد از بیکاری فارغ التحصیلان کاهش داشته است و این امر شب و روز در حال پیگیری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: تولیدات امروز فولاد، پتروشیمی و… بیش از نیاز کشور است و بدون شک این ظرفیت‌ها افزایش پذیر است چرا که فعال شدن ۱۰۰ درصدی این موضوع بر تولید و اشتغال واحد‌های کوچک تاثیرگذار خواهد بود.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35961
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا