جزئیات بازگشایی مرز مهران

 به گزارش جهان صنعت نیوز: «سید روح الله لطیفی» توضیح داد: از صبح امروز (دوشنبه) مرز مهران پس از رایزنی‎های مداوم بازگشایی شد؛ اکنون تجارت به صورت ترانس‌شیپمنت جریان دارد به این صورت که کامیون‌های ایرانی بارهای صادراتی را در مرز تحویل کامیون‌های عراقی می‌دهد.


وی با بیان اینکه مرز مهران در هفته جاری روزهای دوشنبه و چهارشنبه فعال است، افزود: این هفته قرار است ۵۰۰ کامیون شامل بارهایی که از قبل تخلیه شده جابجا شود که عموتا شامل اقلام غیر فاسدشدنی هستند.

سخنگوی گمرک با اعلام اینکه مرز مهران از هفته‌های آینده در روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال خواهد بود، گفت: روزانه حداکثر ۲۵۰ کامیون و هفته‌ای ۵۰۰ کامیون در این مرز جابجا می‌شود.

وی از صادرکنندگان خواست برای جلوگیری از ازدحام، این هفته کامیون صادراتی به مرز مهران ارسال نکنند.

لطیفی با تاکید بر اینکه مرز مهران از روز دوشنبه بازگشایی شده است، اظهار کرد: برخ رسانه‌های عراقی از روز گذشته اعلام کردند که مرز مهران باز شده، این در حالی است که دیروز (یکشنبه) عصر نشست مشترک بین مدیران گمرک استان ایلام و طرف عراقی مهران برگزار و توافق نهایی شد که مرز از روز دوشنبه بازگشایی شود.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه در این مرز خاطرنشان کرد: تمام کارگران مجهز به تجهیزات حفاظتی هستند؛ همچنین تیم بهداشتی مستقر در مرز موادم فعالیت ضدعفونی را انجام می‌دهند تا نسبت به سلامت بارهای ارسالی اطمینان خاطر وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهران جزو اولین مرزهایی بود که در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به حالت تعطیلی درآمد و حالا جزو آخرین مرزهایی است که بازگشایی می‌شود.

در این مدت رایزنی‌های مختلفی با طرف عراقی برای باز کردن این مرز انجام شده بود و امروز و فردا، وعده‌هایی بود که از طرف مسوولان عراقی هربار داده اما ابلاغ نمی‌شد.

حتی بارها خبر بازگشایی این مرز از برخی رسانه‌ها منتشر شد که فاصله آن تا تکذیب چند ساعت بیشتر نبود. نهایتا طرف عراقی وعده داد که فعالیت این مرز پس عید فطر به حالت عادی بازمی‌گردد؛ حالا پس از گذشت بیش از دو هفته از اتمام عید فطر، مرز مهران نهایتا از روز دوشنبه فعالیت تجاری خود را از سر گرفته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 112897
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا