جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز: کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.


وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند.

جهانپور اظهار کرد: روند بهبودی بیماران روند بهتری را طی کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان‌ها یکسان نیست. استان‌های معدودی درگیر طغیان بیماری هستند و برخی استان‌ها ممکن است که هفته‌ها از سپری کردن این مرحله عبور کرده باشند. با توجه به تفاوت استان‌ها، در استان‌هایی که وضعیت هشدار دارند، انتظار جدیت بیشتری از مردم داریم که نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند

اخبار برگزیده
شناسه : 112374
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا