جاماندگان بسته حمایتی پیامکی چه کار کنند؟

جهان صنعت نیوز: واریز مبلغ حمایتی جدید دولت به حساب سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه در کشور از اواخر هفته گذشته پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آغاز شد.پس از پایان مرحله اول واریز مبلغ حمایتی، بخشی از افراد مشمول دریافت یارانه اعلام کردند که مبلغی به حسابشان واریز نشد و دولت نیز بلافاصله سامانه پیامکی ” ستاره – ۶۳۶۹ – مربع ” را برای ارسال کد ملی و ثبت نام جاماندگان اعلام کرد.

دو روز پس از فعالیت این سامانه پیامکی، برخی از ارسال کنندگان کد ملی ، پیامی را از سامانه پیامکی دریافت کردند که به آنها اعلام کرد؛ سیم کارت تلفن همراهی که کد ملی را با آن ارسال کردند متعلق به آنها نیست. این پیام به معنی ناموفق بودن ثبت نام در پیامکی بود که سبب نگرانی بخشی از یارانه بگیران شده است.

روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مازندران روز دوشنبه به نقل از کامران اصغری مدیرکل این مجموعه اعلام کرد: سامانه حمایت برای ثبت نام جاماندگان پیامکی به آدرس (hemayat.mcls.gov.ir) از روز سه شنبه پنجم آذر ماه باز می شود.

وی افزود: در این سامانه ثبت درخواست با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری یا شماره حساب یارانه انجام خواهد شد و نتایج پس از ۲۰ روز تا پیش از واریز مرحله دوم بسته حمایتی از طریق پیامک به درخواست کنندگان اعلام خواهد شد.

اصغری گفت: افراد مشمول در دوره بعدی ( اول دی ماه )  بسته حمایتی  دو ماهه را یکجا دریافت خواهند کرد.

در باره ادامه وضعیت ثبت نام پیامکی

مدیرکل تعاون مازندران همچنین با اعلام این که پیش از این از سوم آذر ماه  ثبت تقاضای حمایت معیشتی با شماره گیری کد ” #۶۳۶۹* ” شروع شد، گفت که این کار در چهار مرحله مختلف انجام می‌شود.

وی توضیح داد:  تمام سرپرستان خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند ، ولی خود را واجد شرایط می‌دانند و سیم کارت تلفن همراه به نام خودشان است ، ابتدا باید  شماره ملی خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند و در مدت ۲۴ ساعت برای آنها کد رهگیری ارسال می‌شود.

اصغری گفت: این افراد از پنجم آذر ماه با مراجعه به سامانه خمایت با کد رهگیری یا شماره حساب درخواست خود را به صورت مکتوب ارایه خواهند داد.

حدف شدگان چه کار کنند؟

مدیرکل تعاون مازندران در مورد اعتراض سرپرستان خانوارهایی که از یارانه حذف شدند نیز گفت: سرپرستان این خانوارها در سال جاری می توانند با مراجعه به سامانه  yaraneh۱۰  درخواست خود را پیگیری کنند.

اصغری درباره انجام فرایند رسیدگی به صورت غیرحضوری، اظهار کرد: با توجه به اینکه تدابیر لازم برای بررسی غیرحضوری درخواست متقاضیان درنظر گرفته شده است، نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و زیرمجموعه‌های آن نظیر سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان بهزیستی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و سایر نهادها مانند استانداری، فرمانداری، بخشداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیست.

اخبار برگزیده
شناسه : 64001
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا