جابه‌جای ویروس کرونا توسط دستفروشان مترو

به گزارش جهان صنعت نیوز: فروش نوبخت مدیر بهره برداری متروی تهران ، در رابطه با استفاده از ماسک در مترو گفت: خوشبختانه باید بگویم حدود ۱۰۰ درصد از مردم در هنگام استفاده از مترو از ماسک استفاده می‌کنند.
وی افزود: استفاده از ماسک باید به یک فرهنگ برای شهروندان تبدیل شود بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر نگران کننده‌ترین مسائل حضور دستفروشان در مترو است که با شیوع کرونا تعداد آنان نیز افزایش پیدا کرده است البته باید شرایط این دسته از افراد را درک کنیم و باید بگویم برای ساماندهی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، زیرا روزانه تعداد شهروندان دستفروش افزوده می‌شود.

وی بیان کرد با توجه به شرایط شیوع ویروس می‌گویم حضور این افراد در مترو نمی‌گذارد آن طور که می‌خواهیم فاصله‌گذاری‌ها را رعایت کنیم و باید بگویم با جابه‌جایی دستفروشان در واگن‌ها ممکن است ویروس کرونا سریعتر بین مسافران پخش شود و در کل ابزار و لوازمی که برای فروش عرضه می‌کنند نیز ممکن است آلوده باشد.

مدیر بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: در مرحله ما بیشترین دغدغه برای حضور آقایان در واگن‌های بانوان است ابتدا امر سعی می‌کنیم دستفروشان مرد را کنترل کنیم و بعد با مسافران آقا که از خلوتی واگن‌های مختص خانم‌ها استفاده می‌کنند برخورد کنیم.

نوبخت بیان کرد:از همین جا از شهروندان می‌خواهیم از این دستفروشان خرید نکنند و همین کار کمک بزرگی به مسولان متروی شهری برای جلوگیری از روند ابتلا به کووید۱۹ می‌کنند.

اخبار برگزیده
شناسه : 123518
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا