ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در یک هفته نیمه تعطیل

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ایوب اکبری‌پور در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: بهای جهانی طلا در این هفته با کاهش مواجه شد و در حالی که ابتدای هفته ۱۸۱۳ دلار بود در انتهای هفته به ۱۷۹۷ دلار کاهش یافت و سقوط ۱۶ دلاری را تجربه کرد؛ در همین راستا با آرامش نسبی قیمت ارز در بازار، بهای طلا و سکه در حداقل نوسان باقی ماند.


عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه  بازار طی هفته‌ای که گذشت از روز سه‌شنبه همزمان با گسترش موج پنجم کرونا، تعطیل شد؛ افزود: در نتیجه این هفته با کاهش تقاضا و رکود همراه بود که سبب کاهش دادوستدها و حجم معاملات گردید؛ همه این موارد سبب شد تا، قیمت سکه و طلا در داخل روند ثابتی را داشته باشد.  

این مقام صنفی تاکید کرد: نیمه تعطیلی بازار و احتیاط خریداران در بازار در کنار افت قیمت اونس طلا و ثبات بازار ارز نهایتا سبب شد تا بازار طلا و سکه در هفته گذشته بازار آرام و کم رونقی را تجربه کند.

اکبری پور در رابطه با قیمت سکه و طلا در آخرین معاملات و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: با توجه به تعطیلی بازار طلا از اواسط هفته گذشته قیمت‌ها در نیمه دوم تغییری نداشت و در نیمه اول هفته نیز قیمت‌ها با حداقل نوسان بود در نتیجه قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با حدود ۶۰ هزار تومان رشد قیمت نسبت به ابتدای هفته در پایان هفته به ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز بدون نوسان نسبت به ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.  

وی افزود: همچنین در پایان هفته هر قطعه نیم سکه با افت ۵۰ هزار تومانی قیمت به پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با همان ۵۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه‌های یک گرمی در این هفته همچنان بدون تغییر دو میلیون و ۲۰۰ هزار باقی مانده‌ است.

اکبری پور گفت:  هر مثقال طلا ۱۷ عیار با افت اندک ۵۰۰۰ تومانی، چهار میلیون و ۵۶۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار  نیز با کاهش جزئی یک هزار تومانی نسبت به آغاز هفته، به یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسیده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: معمولا با کاهش تقاضا در بازار، حباب سکه نیز کاهش می‌یابد لذا حباب سکه نیز همچنان زیر ۳۰۰ هزار تومان بوده و نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرده و در آخرین معاملات حدود ۲۶۰ هزار تومان بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 204657
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا