تولید همه محصولات اصلی صنعتی و معدنی در فروردین ماه مثبت بود

به گزارش جهان صنعت نیوز: سعید زرندی در خصوص روند تولید و صادرات در کشور با استناد به آمار مربوط به فروردین ماه سال گذشته، گفت: فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و… روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با تاکید بر رشد تولید در بخش صنعت، تصریح کرد: در کالاهای منتخب صنعتی از ۲۴ محصول، به غیر از الیاف اکریلیت، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم خانگی (ماشین لباسشویی، یخچال، کولرو..) انواع خودرو سواری و سنگین، کاغذ، چرم، روغن موتور، فیبر و نئوپان و… رشد تولید را شاهد بودیم.

زرندی درباره روند تولید در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: در ۱۰ کالای اصلی و منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به غیر از آلومینا در ۹ محصول شامل فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان، کاشی و سرامیک و… رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

وی ادامه داد: صادرات محصولات غیر نفتی نیز با ۳ میلیارد دلار در فروردین ماه و واردات ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، روند افزایشی را تجربه کرده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار جواز تأسیس، ۳۴۷ پروانه بهره برداری، ۷۰ پروانه اکتشاف، ۳۰۶ پروانه بهره برداری معدن و ۵۳ گواهی کشف صادر شده است بیان کرد: همه موارد اشاره شده، نسبت به فروردین ۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.

زرندی همچنین گفت: در این مدت ۴۰۷ کارت بازرگانی، بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی و ۲ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 192916
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا