تولید نفت عربستان عادی شد

جهان صنعت نیوز:  تولید نفت عربستان سعودی بعد از گذشت چند هفته از حملات راکتی و پهبادی به تاسیسات نفتی آرامکو به حال عادی بازگشته است. 

آن طور که مدیر یکی از زیرشاخه‌های شرکت سعودی آرامکو عربستان اعلام کرده است به نظر می رسد  که تولید و ظرفیت تولید نفت این کشور به سطح پیش از حمله نیروهای یمنی بازگشته و عربستان توانسته است در این مدت مشکلات پیش آمده را برطرف نماید. 

گزارشی که خبرگزاری رویترز از فجیره منتشر کرده حاکی است که ابراهیم البوعینین، مدیرعامل شرکت آرامکو تریدینگ روز هشتم مهرماه اعلام کرده است که تولید نفت عربستان به سطح پیش از حمله نیروهای یمنی بازگشته است. 

به گفته این مقام رسمی، تولید فعلی این کشور حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز  است که و حتی کمی بیشتر از وضعیت قبلی است تا کمبودهای ناشی از حملات فوق جبران شده و ذخیره انبارها ترمیم شود. 

البوعینین به رویترز گفته است که  تا ۲۵ سپتامبر سوم مهرماه، توانستیم همه ظرفیت تولیدی را که پیش از حمله‌ها داشتیم، بازسازی کنیم.

لازم به ذکر است که مدتی قبل منابع مطلع اعلام کرده بودند که ظرفیت تولید نفت عربستان به رقمی بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و حتی از قول مقامات مسئولان عربستانی، در ماه نوامبر امسال اعلام شده بود که ممکن است رقم تولید این کشور حتی به ۱۲ میلیون بشکه در روز هم برسد. 

مطالب مرتبط 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 52121
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا