تولید مس کاتد از ۲۸۰ هزار تن عبور خواهد کرد

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  اردشیر سعد محمدی شامگاه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه و نشست‌ های تخصصی   مدیریت‌ بحران‌  پدافند غیرعامل امداد و نجات در نمایشگاه‌ جنوب شرق کشور افزود: ذخایر و معادن خوبی در استان کرمان کشف و سرفصل جدیدی برای بازگشایی این‌ معادن آغاز شده است.


وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و بازگشایی معادن جدید در استان کرمان اعتباری بیش‌ از ۲ میلیارد و ۲۷۰‌ میلیون‌ یورو به اضافه ۲۰‌ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

سعدمحمدی با بیان اینکه سال گذشته با برگزاری آزمونی ۵۰۰ نیرو در مجتمع مس سرچشمه جذب شدند گفت: با برگزاری آزمون دیگری در شهریور امسال‌ ۳۰۰‌ نیرو در این مجتمع به کار گرفته خواهند شد و امیدواریم‌ برگزاری این آزمون‌ ها به طور متناوب‌ ادامه داشته باشد و از نیروی جوانان‌ برای بازگشایی معادن‌ استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات مس را طی سال گذشته ۲ و نیم‌ برابر اضافه تر داشتیم اظهار داشت: این رقم طی سه ماهه نخست امسال ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ جلوتر است و شرکت مس در کنار فعالیت‌ های اقتصادی در شرایط بحران‌ی از جمله شیوع کروناف جو همدلی را اجرا می کند و در کنار مردم‌قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت در حوزه ورزش در ۷۰ منطقه استان کرمان زمین چمن مصنوعی ایجاد کرده و امیدواریم تیم‌ فوتبال مس هم در لیگ برتر باشد.

وی همچنین به شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: مجتمع مس در رفسنجان بیمارستان ۵۰‌ تختخوابی را با تمام‌ امکانات و تجهیزات‌ پزشکی راه اندازی کرده و در حال حاضر از آن‌ استفاده می شود که طی ۲ هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و در شهربابک نیز بیمارستان ۲۵ تختخوابی با امکانات پزشکی ایجاد دشه است.

وی خاطرنشان‌ کرد: با برنامه‌ ریزی مدیریتی توانستیم کنترل این بیماری را به شکل مناسب مدیریت کنیم؛ لذا با مدیریت و برنامه مدون قادر خواهیم‌ بود کرونا را کنترل کنیم و مانع از شیوع‌ بیشتر آن بشویم‌.

سعدمحمدی ادامه داد: در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی کرمان چندین دستگاه ونتیلاتور ثابت خریداری کردیم و نیز توانستیم کمک های نقدی برای مبارزه با بیماری کرونا ارائه کنیم‌.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 119435
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا