تولید شمش آلومینیوم ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از ایمیدرو، چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۸۶ هزار و ۲۱۶ تن شمش تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶۴ هزار و ۶۸۹ تن بود.

براساس اعلام این سازمان، از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» ۳۰ هزار و ۲۷۸ تن، «المهدی» ۳۰ هزار و ۱۲۹ تن، «سالکو» ۱۹ هزار و ۶۶۴ تن و «آلومینای ایران» ۶ هزار و ۱۴۵ تن تولید کردند.

تولید بیش از ۳۸ هزار تن پودر آلومینا

همچنین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام‌کرد: شرکت آلومینای ایران در ۲ ماهه نخست امسال، ۳۸ هزار و ۱۶۰ تن پودر آلومینا تولید کرد که میزان تولید مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن بود که هشت درصد کاهش یافته است.

همچنین این شرکت طی ۲ ماه اخیر، نزدیک به ۱۶۹ هزار و ۱۱۸ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید کرد که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال ۹۹ (۱۱۰ هزار و ۹۲۶ تن) ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایران از نظر ذخایر شناسایی شده که سابقه آن مربوط به نیم قرن گذشته است، در بین ۱۵ کشور شاخص جهان جای دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که حدود ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، شاخصی که به عنوان یک کشور معدنی محسوب می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 195350
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا