تولید حدود ۵۰ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال ۹۹

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۹، مقدار ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن تولید کردند که این رقم در سال پیش از آن ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن بود.


از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۳۵ تن، «چادرملو» ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۱۹ تن، «گهر زمین» چهار میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن، «مرکزی» چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۹۳ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۶۱ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ تن، «صبانور» یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۲ تن و «جلال آباد» ۳۹۷ هزار و ۸۰۸ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۶۵ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره تولید کردند.

تولید ۳.۵ میلیون تن کنسانتره در اسفندماه

برپایه این گزارش، میزان تولید کنسانتره در اسفندماه گذشته حدود سه میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل (سه میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۲۲ تن)، پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ۱۲ ماهه سال ۹۹، شرکت‌های بزرگ ۱۸میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۸ (۲۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۲۸ تن)، نزدیک به هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان ارسال کنسانتره در اسفندماه نیز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۸ (یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۵ تن)، حاکی از کاهش حدود ۱۷ درصدی است.

کاهش ۵۴ درصدی تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های بزرگ در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال پیش از آن (یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۳۳ تن) ۵۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 182843
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا