تولید بالغ بر ۶ میلیون تنی شمش فولاد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   وضعیت آماری عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد کاوه جنوب، چادرملو، فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد نشان می‌دهد که در سه ماه نخست امسال این شرکت‌ها با تولید شش میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۲۶ تن شمش فولاد رشد ۹ درصدی تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده‌اند.


البته شمش تولیدی این شرکت‌ها در خرداد ماه سال جاری به یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۰۹ تن رسیده که افت پنج درصدی نسبت به میزان تولید در خرداد ماه ۱۳۹۹ داشته است.  

از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، فولاد مبارکه اصفهان با تولید دو میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۱۰ تنی شمش معادل ۴۳ درصد کل تولید شمش، بیشترین میزان تولید را داشته است. اما از سوی دیگر شرکت فولاد کاوه جنوب با تولید ۴۱۷ هزار و ۷۴۱ تن شمش بیلت، بیشترین درصد افزایش تولید (معادل ۸۰ درصد) را در مئت مذکور سال جاری نسبت به سال گذشته ثبت کرده است.   

همچنین در بخش محصولات فولادی (شامل میلگرد، میلگرد آلیاژی، چهارگوش، ورق گرم، تیرآهن، لوله، کلاف، ورق عریض و ورق گالوانیزه) نیز شرکت‌های فولاد آذربایجان، خراسان، آلیاژی ایران، جهان فولاد سرجان، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد بناب و فولاد کویر در مجموع سه میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۶۷ تن تولید محصولات فولادی داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالیست که شرکت‌های مذکور در خردادماه امسال با افت هشت درصدی تولید محصولات فولادی نسبت به خرداد ماه سال گذشته مواجه شده‌اند و آمار یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۲۶ تنی را در سومین ماه از سال جاری ثبت کرده‌اند.

در بخش صادرات نیز براساس آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکنندگان فولاد، از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه بالغ بر دو میلیون تن فولاد صادر کرده‌اند که ۱۲۸ درصدی از میزان صادرات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 204071
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا