تولیدات بی‌کیفیت داخلی، پای خودروسازان خارجی را به کشور باز کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: “علی آقامحمدی” در نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر صنعت درباره بررسی طرح تولید خودروهایی مدرن و اقتصادی، افزود: برای تولید خودروهای ارزان و به روز باید همه دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش پای خودروسازان در این طرح برداشته شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی به منظوراجرای این طرح اضافه کرد: خودروسازان دولتی و بخش خصوصی باید در کنار هم این طرح را پیش ببرند.

برابری با قیمت‌های جهانی در تولید خودرو

رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: برابری با قیمت‌های جهانی نیز نکته حائز اهمیتی است که سبب ورود خودروهای تولیدی کشورمان به بازارهای رقابتی جهان خواهد شد.

به گفته آقامحمدی، توجه به استانداردهای نوین و روز جهان در تولید خودروها و پلتفرم‌های ایجاد شده بسیار مهم است و نگاه مردمی و اقتصادی به تولید خودروهای روز سبب استقبال طیف گسترده‌ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد.

در این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، طرح تولید خودروی به روز و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 156174
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا