توقف صید ترال ۸ فروند قایق در خلیج فارس

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سرهنگ حاتموند افزود: در این عملیات کشفیات قابل توجهی از آنان از جمله ۳ رشته تور ترال ، ۴ جفت تخته صید ترال ، ۱۸ رشته تور شیری، ۳ طاقه تور محاصره ای و دیگر اقلام کشف و ضبط گردید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده هایی متشکله، به مقام محترم قضایی ارجاع گردید.

صید ترال یا کف روب، تور ماهیگیری بزرگی به شکل قیف است که از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود.

 صید به روش ترال زنگ خطر را به صدا در آورده است زیرا زمان تخم‌ریزی به ماهی‌ها و دیگر موجودات دریا نمی‌دهد.همچنین ماهی‌های نابالغ (ماهی‌های کوچک) و کم کیفیت را نیز صید می‌کند که اغلب اوقات مصرفی ندارند و دور ریخته می‌شوند. این ماهی‌ها اگرچه برای ما مصرفی ندارند، ولی در چرخه‌ی غذایی دیگر آبزیان هستند. اختلال در چرخه‌ی غذایی دریا، اکوسیستم آن را نابود می‌کند و موجب انقراض گونه‌های زیستی دریا می‌شود. 

صید ترال، همه‌ی موجودات آبزی بستر هدف را صید می‌کند مانند لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و غیره. اغلب این دسته صیدها، مصرفی برای ما ندارند و باز هم دور ریخته می‌شوند در واقع تنها به تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان آسیب می‌رساند.

علاوه بر آنکه جنوب کشورمان به علت نوع آب و هوا، خاک و پوشش گیاهی برای کشت و زراعت مناسب نیست. اغلب بومیان این منطقه از ماهیگیری، شغلی که پدرهایشان نیز داشتند، امرار معاش می‌کردند اما حالا منبع درآمد خود را از دست دادند. بومیان حاشیه‌ خلیج فارس و دریای عمان، از چند سال پیش شکایات خود را در این‌باره به گوش مسئولین رساندند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 145633
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا