توقف صادرات سیب زمینی برای تامین بازار داخلی

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل افزایش قیمت سیب زمینی طی روزهای اخیر، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت سیب زمینی شاهد کاهش عرضه این محصول در بازار بودیم به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت سیب زمینی با شروع فصل برداشت به مرور کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت سیب زمینی به واسطه صادرات است، در شرایطی که بازار داخلی تامین نشده نباید اجازه صادرات داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی ماه‌های گذشته به واسطه صادرات بی‌رویه شاهد افزایش قیمت پیاز نیز بودیم، عنوان کرد: قیمت سیب زمینی باید بر اساس نیاز بازار به این محصول و میزان تولید آن تنظیم شود، در صورتی که بیش از نیاز بازار تولید داشته باشیم باید به صادرکنندگان مجوز صادرات داده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به آغاز فصل برداشت به تدریج سیب زمینی‌های برداشت شده روانه بازار می‌شوند و می‌توان شاهد افت قیمت آن باشیم، خاطرنشان کرد: باید به صورت موقت تا زمانیکه بازار داخلی تامین می‌شود از صادرات سیب زمینی جلوگیری کنند، لازم است که این موضوع در خصوص تمامی محصولات رعایت شود./

اقتصاد کلان
شناسه : 33345
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا