توصیه پلیس آگاهی به خریداران مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز: سرهنگ شهاب امینی با اشاره به سوءاستفاده های صورت گرفته از طریق آگهی های تبلیغاتی فروش مسکن اظهار داشت: سودجویان در این روش با پیشنهادهای وسوسه انگیز و در عین حال متقلبانه، شهروندان را برای پیش خرید یا مشارکت در ساخت مسکن ترغیب کرده و پس از جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.


وی افزود: شهروندان باید در ابتدا از صحت و سقم اسناد ارائه شده از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کرده و در ادامه، قرارداد مورد نظر را در بنگاه های معاملات ملکی دارای مجوز از سوی اتحادیه مشاوران املاک منعقد و کد رهگیری معتبر دریافت کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که لازم است کد رهگیری دریافتی از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور نیز استعلام شود، تصریح کرد: انجام این کار مانع از فروش مجدد یک ملک به افراد مختلف شده و از ضرر و زیان احتمالی سایر خریداران هم جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا همچنین خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از هرگونه خرید و فروش، مشخصات ملک با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده شده و در صورت لزوم، اصالت اوراق و اسناد (به ویژه از نوع قدیمی آن) توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. 

اخبار برگزیده
شناسه : 126534
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا