۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح ساخته خواهد شد

جهان صنعت نیوز|  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت یکصدهزار واحد مسکونی نیروهای مسلح گفت: این برنامه دو سالانه است و این صد هزار واحد افزون بر برنامه چهارصد هزار واحد خواهد بود و ظرفیت خوبی برای برنامه عرضه در سطح کشور خواهد بود.

وی افزود: به تدریج در روزها و هفته های آینده تفاهم نامه های بیشتری را امضا خواهیم کرد که حرکتی ملی خواهد بود.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: صد هزار واحد امروز ویژگی های خاصی دارد که از جمله آن احداث این واحدها در اراضی نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه میزان عرضه مسکن باید با میزان رشد تقاضا متوازن شود، اضافه کرد: این ۱۰۰ هزار واحد جدای از ۴۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است.وی افزود: این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دو ساله و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ ساخته می‌شود.

آغاز احداث ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد برنامه اقدام ملی
اسلامی با بیان اینکه تا کنون احداث ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحدمسکونی آغاز شده است، گفت: به زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت و ساز مسکن در راستای برنامه اقدام ملی با حضور رئیس جمهور کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی موضوع تفاهم نامه امروز، در اراضی نیروهای مسلح در چارچوب قانون و با اذن رهبر انقلاب ساخته می‌شود و مشمول تسهیلات رایج بخش مسکن و طبق مصوبات شورای پول و اعتبار خواهد بود؛ ۸۰ درصد هزینه ساخت به سازنده وام داده می‌شود که قابل انتقال به خریدار است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سال ۹۷ بیش از ۵۴۵ هزار ازدواج ثبت شد که باید این ۴۰۰ هزار واحد در راستای تسهیل این تعداد ازدواج باشد.وی در پایان گفت: به زودی با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن فرهنگیان قرارداد امضا می کنیم.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 29283
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا