سفیر اسپانیا:

تهران و مادرید همکاری های تجاری و صنعتی را توسعه می دهند

جهان صنعت نیوز| ادواردو لوپز بوسکتس در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین و پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: ایران و اسپانیا از سالیان بسیار دور روابط و همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته و دارند و امروز نیز نمایشگاهی در زمینه توریسم با حضور نمایندگان و فعالان ایرانی این بخش در مادرید در حال برگزاری است.


وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که نه فقط اسپانیا بلکه سایر کشورهای اروپایی نیز بتوانند ارتباط خوبی با فعالان صنعتی و تجاری ایرانی داشته و آن را گسترش دهیم.

 ضرورت استفاده از توانمندی صنعت رنگ برای صادرات

بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران نیز در این آیین گفت: توانمندی های خوبی در عرصه رنگ و رزین در کشور وجود دارد که می تواند پایه ای برای صادرات به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه وسی.آی.اس(cis- کشورهای مشترک المنافع) باشد.

وی ادامه داد: حضور چشمگیر خارجی ها در این نمایشگاه، نشان دهنده رونق خوب این صنعت و علاقمندی سایر کشورها برای مشارکت با فعالان صنعتی ایرانی است.
همچنین «شهنام سپاسدار» مسئول برگزاری نمایشگاه نیز در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد اصلی برگزاری نمایشگاه امسال، صادرات محصولات و خدمات صنایع رنگ ایران است.

وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در داخل تامین می شود و ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات دارد.
سپاسدار با اعلام اینکه سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات این صنایع در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: علاوه بر صادرات به عراق، افغانستان و کشورهای مشترک المنافع، نفوذ به بازارهای جدید همچون سوریه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: پارسال ۸۲ میلیون دلار محصولات این بخش صادر شد که این رقم در چهار ماه نخست امسال نیز محقق شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رشد ۱۳۰ درصدی در صادرات داشته باشیم.

در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری ۲۰۵ تولید کننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، بلژیک، سوئیس، سوئد، کره جنوبی، چین، هند، ترکیه، بلاروس، روسیه و اسپانیا حضور دارند.
این نمایشگاه از امروز تا ۶ بهمن ماه در ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 10208
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا