تنها شانس لاریجانی؛ حمایت ناطق‌نوری

 به گزارش جهان صنعت نیوز: حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی تا همین چند ماه قبل قطعی به نظر می‌رسد اما اکنون و با نزدیک شدن به موعد مقرر شاهدیم که در این جریان سیاسی سر نخواستن لاریجانی دعواست. حساب اصولگرایان و رییس پیشین مجلس هم که از قبل‌تر معلوم بود. بنابراین سکوت و عدم ورود او به این کارزار منطقی‌ترین کار به نظر می‌رسد. این سکوت اما مانع از افزایش یا توقف گمانه‌زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی و رسانه‌ای نیست.

یکی از آخرین شایعات نیز این بود که ناطق نوری قصد دارد از وی حمایت کند. کانال تلگرامی قدس با طرح این ادعا نوشته بود که «حامیان لاریجانی معتقدند که در اولین گام تصویب FATF در مجمع، اولین گام جدی ورود علی لاریجانی به انتخابات است. در همین راستا قرار است ناطق نوری پس از دو سال در جلسات مجمع شرکت کند و برای تصویب FATF  در مجمع فعالیت داشته باشد.» لغو جلسه دیروز مجمع به خاطر کرونا- یا سیاسی‌کاری و تعلل در تصویب لوایح- این دفتر را بست.

بخش دیگری از شایعات موجود اما حول محور نزدیکی مجدد علی لاریجانی و اصولگرایان است. شاهد آنکه نقوی حسینی در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» درباره مذاکرات لاریجانی و اصولگرایان گفته است.  به گفته وی «ایشان جایی مطرح کرده و گفته اگر آیت‌الله رییسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست.»

درستی این ادعا از سوی «جهان‌صنعت» قابل تایید نیست اما خیلی هم بعید به نظر نمی‌رسد. به هرحال در شرایطی که اصلاح‌طلبان در حمایت از لاریجانی تردید کرده و از وی روی برگردانده‌اند، عقلانی است که او دنبال جلب حمایت چهره‌های موثر و مرضی‌الطرفین مثل ناطق‌نوری باشد. همچنین طبیعی است که برای صرف نظر کردن از کاندیداتوری آن هم بدون سر و صدا و حاشیه‌سازی، بهانه‌ای مثل آمدن رییسی را مطرح کند.

لازم به ذکر است که رویگردانی اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی در هفته‌های اخیر بارها و در اظهارنظرهای متعدد از سوی فعالان سیاسی این جریان ثابت شده است. مثلا مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری همین دیروز به خبرگزاری مهر گفت: «خمیرمایه لاریجانی، اصولگرایی است. ما به عنوان اصلاح‌طلب چرا باید زیر بار شخصی که ذات اصلی‌اش اصولگرایی است برویم.» یا حسن رسولی در مصاحبه با «برنا» احتمال حمایت از لاریجانی را منتفی دانست.

ناگفته نماند که تنها شانس علی لاریجانی برای موفقیت در این انتخابات همان جلب حمایت ناطق نوری است. او در این صورت بار دیگر نظر اصلاح‌طلبان را نیز جلب خواهد کرد زیرا چندی قبل حسین مرعشی سخنگوی جبهه اصلاحات گفته بود که در صورت ورود ناطق‌نوری از وی حمایت خواهند کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 181485
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا