تمدید مهلت بازپرداخت بدهی مرغداری های آسیب دیده از کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس مصوبه هیات دولت در حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، واحدهای پروش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی جزو کسب و کارهای آسیب دیده از این بیماری معرفی شدند و این بانک با هدف افزایش توان تولیدی واحدهای یاد شده، به آن دسته از واحدهایی که سررسید اقساط آنان اسفند ماه ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ است، برای یک دوره تولید (حداکثر یکسال) مهلت داد.

بر اساس این گزارش، بانک یادشده برای سایر واحدهای مرغداری آسیب دیده از مشکلات اقتصادی (واحدهای مرغداری فعال) که مشمول مصوبه یاد شده نمی‌شوند نیز مساعدت‌هایی خواهد کرد و در صورت ارائه درخواست کتبی این واحدها، با وصول ۲۰ درصد بدهی سررسید شده نسبت به تقسیط مجدد بدهی آنان (جاری یک دوره و سرمایه‌ای پنج سال) اقدام می‌شود.

همچنین در صورت تایید و معرفی این واحدها ازسوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، با وصول ۷.۵ درصد از بدهی سررسیده، بقیه بدهی آنان (جاری یک دوره و سرمایه‌ای حداکثر تا پنج سال) دوباره تقسیط خواهد شد.

  شعب این بانک مجاز شده اند ۶ درصد جرایم وجه التزام تعلق گرفته به بدهی واحدهای مزبور را در زمان امهال به صورت مشروط مورد بخشودگی قرار دهند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 121164
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا