تلاش سیمانی ها برای افزایش ۶۳ درصدی قیمت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عبدالرضا شیخان درباره افزایش قیمت سیمان اظهار کرد: مدیران واحد های تولیدی سیمان برای ادامه فعالیت و سرپا ماندن کارخانه ها، خواستار افزایش ۶۳ درصدی قیمت ها هستند.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه درخواست افزایش قیمت به وزارت صمت ارسال شده است افزود: از اسفندماه سال گذشته درخواست از سوی انجمن ارسال شده، اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش قیمت داشت، گفت: هزینه های تولید بسیار افزایش یافته و این درخواست فقط برای سرپا نگه داشتن کارخانه ها است.

شیخان تصریح کرد: هزینه حمل و نقل، مواد اولیه و دستمزد افزایش یافته و روی قیمت تمام شده اثر گذاشته است.

وی بیان کرد: قیمت مابقی مصالح بخش ساختمان افزایش یافته، به عنوان نمونه قیمت شن و ماسه ۴۰ درصد گران شده، اما سیمان تغییر قیمتی نداشته است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره تاثیر افزایش قیمت بر بازار تقاضا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار برخی از فروشندگان و واسطه ها از عرضه سیمان خودداری می کنند تا در آینده با قیمت بالاتر آن را عرضه کنند که این موضوع نشان از کشش بازار است.

وی گفت: با توجه به عدم عرضه سیمان از سوی برخی از فروشندگان، به کارخانه های تولیدی اعلام شد تا به صورت مستقیم به مصرف کنندگان با نرخ مصوب سیمان عرضه کنند تا جلوی سودجویی گرفته شود.

شیخان تاکید کرد: قیمت هر پاکت سیمان ۵۰ کیلوگرمی درب کارخانه ۱۰ هزار تومان است، اما در بازار با قیمت گرانتر از نرخ واقعی عرضه می شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: بیشتر کارخانه های سیمان در مناطق محروم وجود دارند و نقش مهمی در اشتغال این مناطق ایفا می کنند و باید بستر فعالیت آن ها مهیا باشد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 115798
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا