تلاش برای ورود۲۰۰واگن مترو

جهان صنعت نیوز: صبح امروز با حضور شهردار تهران ۱۷ پروژه عمرانی، ترافیکی، مشارکتی و اجتماعی در منطقه ۱۷ به بهره برداری رسید.


شهردار تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ جزو مناطق پرتراکم تهران است، گفت: بهبود دسترسی ها و ارائه خدمات بیشتر برای این منطقه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار تهران  در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص برخورد شهرداری با مدیران کم کار در حوزه برف روبی گفت:  گزارش این موضوع تهیه شده و برکناری ها نیز انجام شده است. قرار نیست این موضوع را داد بزنیم و حرکت ما پیامش را به کسانی که مسئولیت داشتند رسانده است.

او در خصوص میزان خسارت اعتراضات هفته گذشته به تجهیزات شهری گفت: این خسارات چندان نبود و تنها چند خودرو و اتوبوس دچار آسیب دیدگی و خسارت شدند.

حناچی در خصوص نصب فیلتر دوده در اتوبوس های پایتخت گفت: بعضی از اتوبوس های شهری در حال تجهیز به فیلتر دوده هستند و از شرکت های دانش بنیان در خواست کرده ایم اقدامات لازم برای ساخت این فیلترها در داخل کشور را انجام دهند.

شهردار تهران همچنین در خصوص افزایش روزهای آلوده در پاییز امسال گفت: هر سال در آذر و دی ماه آلودگی هوا به دلیل وارونگی دما افزایش پیدا می کند که این موضوع باعث آمدن آلودگی به سطح زمین می شود مدتی پیش اشاره کردم که باید باد بوزد که برخی آن را به شوخی گرفتند. در مواقع آلودگی هوا باید توجه ویژه ای به کنترل بیشتری بر وسایل نقلیه آلوده کننده شود که ما با همکاری پلیس اقداماتی در این رابطه انجام داده ایم.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعات پیک گفت: از شهروندان بابت شلوغی مترو و اتوبوس به ویژه در پیک صبحگاهی عذرخواهی می کنم از دولت درخواست کرده ایم خط اعتبار جدیدی برای تامین واگن های مترو در نظر بگیرند که اگر این خط اعتباری تامین شود ۲۰۰ واگن به مترو اضافه می شود.

شهردار تهران در خصوص کاهش یک ساعته طرح ترافیک در پایتخت گفت: پاسخ نامه پلیس به صورت کارشناسی داده شده که البته نیازی به انتشار آن نمی بینم بحث های کارشناسی مشخص است. داده های شهرداری نشان می دهد کاهش ساعت طرح ترافیک تاثیری در حجم ترافیک و آلودگی هوا ندارد. امیدوارم با کمک رسانه ها اقدامات در این رابطه در فضای کارشناسی انجام شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حمایت های شهرداری در حوزه نوسازی بافت فرسوده گفت: تسهیلات شهرداری در خصوص نوسازی بافت های فرسوده سر جایش است اما تسهیلات تشویقی بانک ها مدتی متوقف بود که تلاش شد این مشکل نیز رفع شود.

حناچی در خصوص طرح مسکن ملی نیز گفت: این مسکن برای زوج های جوانی است که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند شهرداری علاقه ای به ورود مستقیم به ساخت این مسکن ها ندارد اما پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرده ایم.

اخبار برگزیده
شناسه : 64323
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا