تعیین تکلیف ۳۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز: جواد حق‌شناس در خصوص آخرین روند احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن که تحت مسئولیت بنیاد مسکن به شکل مستقیم و غیرمستقیم احداث خواهد شد، افزود: ۲۹ هزار و ۹۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد تاکنون واریز وجه داشته‌اند که معادل ۱,۲۵۰ میلیارد تومان است.


معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، گفت: ۲۹ هزار و ۹۳۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد هستند که واریز وجه انجام داده‌اند، از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۱ واحد به شکل مستقیم توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل و تحویل می‌شود که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۵ واحد در ۷۷ پروژه از مرحله دریافت پروانه تا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، پروژه‌های احداث مسکن ملی آنها آغاز شده است.

حق شناس ادامه داد: قرعه‌کشی متقاضیان انفرادی و گروهی که واحدهای مسکن ملی آنها توسط بنیاد مسکن احداث نخواهد شد انجام شده است که در همین خصوص، ۶ هزار و ۹۲۸ نفر متقاضی انفرادی و گروهی قرعه کشی شده به پروژه‌ها معرفی و متصل شدند.

وی گفت: حدود ۲۰ هزار واحد از ۲۹ هزار و ۹۳۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن که مستقیم و غیرمستقیم توسط بنیاد و با مدیریت بنیاد در صورت تأمین زمین احداث خواهند شد تعیین تکلیف شده‌اند.

حق شناس افزود: حدود ۸ هزار واحد نیز هستند که افراد واریز وجه کردند ولی هنوز سازمان ملی زمین و مسکن با وجود تلاش‌های فراوان برای این تعداد، زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تأمین نکرده است. چندی پیش معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص دستور ویژه برای پیگیری دادند.

مدیر مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه برنامه دولت برای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جزو برنامه‌ای است که دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن نهاده است. آنچه که می‌تواند مستعد شروع شدن باشد، دو مطلب است اول آنکه متقاضی ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده باشد. همچنین، زمین موردنیاز اجرای طرح برای افراد تأمین شده باشد.

وی افزود: شاهد هستیم افرادی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده و پذیرفته شده‌اند اما واریز وجه توسط آن دسته از متقاضیان انجام نشده است. همچنین ۸ هزار نفر متقاضی مسکن ملی هستند که پول واریز کرده‌اند اما زمین آنها برای احداث مسکن، تخصیص نیافته است.

مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در حال حاضر متعهد به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی ملی برای ۲۹ هزار و ۹۳۴ نفر است، گفت: متقاضیانی که کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریز کرده باشند از طرح خارج می‌شوند. حق شناس تصریح کرد: شرط اساسی و الزامی برای اتصال افراد به طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدها برای متقاضیان مشخص شده که واریز مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی با توجه به اهمیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وجود عدم مسئولیت برای تأمین زمین برای برخی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به دلیل اهمیت موضوع و برای همکاری با اجرای این طرح، برای یکهزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، زمین تأمین کرد و در اختیار متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرار داد.

حق شناس اضافه کرد: برنامه دولت برای احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی برای بنیاد مسکن زمانی محقق خواهد شد که متقاضیان واریز اولیه وجه داشته باشند و برای تمامی آنها زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تأمین شده باشد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 151222
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا