تعیین تکلیف رجیستری تلفن‌همراه مسافری تا یک هفته آینده

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “روح اله لطیفی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط رجیستری کردن موبایل توسط گمرک در مبادی ورودی، اضافه کرد: برخی مسافران که به کشور وارد می شوند از روند رجیستری مطلع نیستند و عده ای دیگر نیز در لحظه ورود موفق به ثبت تلفن همراه خود نشده اند.


وی افزود: با توجه به بروز برخی نارضایتی ها مقرر شده تا جلسه ای با حضور نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران برگزار شود تا نحوه رجیستری موبایل بازنگری شود.

لطیفی با تاکید بر اینکه رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی وظیفه اصلی گمرک نیست، خاطرنشان کرد: گاهی قطعی سامانه ثبت و کمبود نیروی انسانی در زمان ورود چند پرواز موجب کندی در روند رجیستری می شود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ میزان واردات موبایل به بیش از پنج میلیون عدد رسید این در حالی است که سال ۹۹ و از زمان رجیستری موبایل در مبادی ورودی این رقم به ۶۵۰ هزار عدد کاهش یافت.

به گفته لطیفی، با ایجاد یک اپلیکیشن یا سامانه آنلاین می توان به صورت بر خط موبایل های ورودی را ثبت و از قاچاق این کالا جلوگیری کرد.

 روز گذشته «احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در خصوص برخی نارضایتی های مردمی برای رجیستری تلفن همراه، خاطرنشان کرد: رویه رجیستری به نحوی باید تغییر کند که برای مسافران ورودی به کشور معطلی نداشته باشد و خدمات به صورت آنلاین ارائه شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 212111
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا