تعطیلی تعدادی از معادن تا ۱۵ فروردین

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدرضا بهرامن، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برخی معادن برای ایمنی کارگران تعطیل شده اند، اظهار داشت: علاوه بر این برای ایمنی معادن بزرگ و استراتژیک هم پیشنهاداتی مطرح شده است به نحوی که ضمن رعایت بهداشت نباید اختلالی در روند تولید به وجود آید چراکه زنجیره مواد معدنی و فلزات مختل خواهد شد.

وی گفت: تعطیلی مقطعی چند روزه معادن اثرات مخرب تری خواهد داشت چراکه ممکن است کارگران در رفت و آمد شهرهای خود به معادن آسیب پذیر شده و بیماری را به سایر کارگران انتقال دهند.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه مبادی ورود مواد اولیه به معادن هم بازرسی و رعایت بهداشت آنها نیز بررسی خواهد شد، افزود: قرار شده آن تعداد از معادن که امکان تعطیلی فعالیت خود را دارند موقتاً تا ۱۵ فرودین ماه توقف تولید داشته باشند.

بهرامن تأکید کرد: برای آن دسته از کارگرانی که در این شرایط در معادن مشغول فعالیت هستند هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رایزنی معادن با وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: تولید در معادن استراتژیک نباید تعطیل شوند به همین دلیل تلاش شده تا مشکلات این معادن برطرف شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 93849
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا