تعریف بسته حمایتی تولید ناوگان ریلی مسافری

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از مهر: آئین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل در صنعت حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، کارشناسان و صاحب نظران با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ در ساختمان راه آهن برگزار شد.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته حمل‌ونقل و خدا قوت به تمام تلاشگران حوزه حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و تحریم‌های ظالمانه به صورت مویرگی در حال حرکت است. بنابراین باید با هوشیاری و آگاهی گام برداریم.

وی افزود: زیرساخت‌ها در حال توسعه است و با هر نرخ رشدی که داشته‌ایم ۱۱۰۰ کیلومتر راه‌آهن به شبکه اضافه شده است و ۱۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز به طول خطوط ریلی اضافه خواهد شد که شامل اتصال ریل به مراکز مهم بار به شبکه ریلی و خطوط دوم نیز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای صاحبان بار جذابیت ایجاد کنیم و بپذیریم که منفعت دولت و بخش خصوصی مشترک است، بنابراین برد و باخت وجود ندارد و همه اعضای یک خانواده هستیم.

برای اصلاح خطوط باری باید به صورت جدی فکر شود

اسلامی با بیان اینکه باید بهره‌وری ارتقا یابد، گفت: باید برای خطوط باری به صورت جدی فکر شود و اصلاح بلاک‌هایی که باعث کاهش سرعت سیر قطار می‌شوند در دستور کار قرار گیرند و همچنین قیمت‌ها متناسب سازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۴۲ درصد افزایش یافته و برای اولین بار است که لایحه بودجه‌ای تهیه شده که از دولت مصوبه گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای اولین بار به منظور توسعه زیرساخت‌های ریلی، قانون مشارکت در آزادراه‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی اصلاح، مصوب و در تبصره ۱۹ اعمال شد. هدف از فراهم کردن این مقدمات، دستیابی به بازدهی است.

اسلامی تاکید کرد: باید رویه اسلامی و حرفه‌ای در نظام کسب و کار اعمال شود. بازدهی سرمایه و پرداخت به موقع اقساط توسط شرکت‌های ریلی چرخه اقتصادی بیشتری را در این بخش به حرکت در می‌آورد و در نظام کسب و کار باید به دنبال افزایش بیشتر چرخه اقتصادی باشیم. همچنین از تبصره ۱۸ قانون پشتیبانی شود و محصولات تولید شده از محل این ظرفیت قانونی با کیفیت باشد.

وی افزود: برای سال ۹۹ بسته‌ای نیاز داریم تا تولید ناوگان نو مسافری افزایش یابد. اگرچه از نظر تعداد واگن‌های باری در شرایط مناسبی قرار داریم، اما باید در زمینه تولید واگن‌های مسافری و نوسازی آنها تلاش بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم با خودکفایی در تولید واگن‌های مسافری چرخه اقتصادی را در این بخش رونق دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بازدهی سرمایه و پرداخت به موقع اقساط توسط شرکت‌های ریلی چرخه اقتصادی در این ببخش را به حرکت در می‌آورد. استفاده از ظرفیت‌های قانونی به خصوص تبصره ۱۸ قانون بودجه می‌تواند در این زمینه کمک شایان توجهی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید برای خودکفایی وقت بگذاریم تا خودکفایی رخ دهد. البته بازار برای آن فراهم است. رونق تولید و اشتغال و ارتقای خدمات ریلی به رضایتمندی بیشتر مردم منجر خواهد شد و این می‌تواند در توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور و به خصوص در حوزه بار و مسافر بسیار تأثیرگذار باشد.

اسلامی با بیان اینکه «سهم حد اکثری و هزینه حداقلی شعار استکبار است»، خاطرنشان کرد: جنگ امروز برای صلح و امنیت نیست، بلکه برای کنترل پیشرفت و این است که سهم حداکثری را چه کسی داشته باشد. دشمن ما که قبلاً هم شکست خورده هم اکنون نیز قابل شکست دادن است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک در جنگ اقتصادی برنامه‌های دشمن به شکست منجر خواهد شد زیرا آنها به دنبال کسب منافع بیشتری از این شرایط هستند و منافع مادی استکبار جغرافیا نمی‌شناسد و ما همچنان باید برای رونق اقتصادی و رسیدن به خودکفایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 72903
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا