تعداد کاربران واتس‌اپ به ۲ میلیارد رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  واتس‌اپ که نخستین و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به شمار می‌رود، برای نخستین بار در ماه اوت ۲۰۰۹ میلادی بود که بر روی گوشی‌های هوشمند آیفون آغاز به کار کرد و از همان زمان به بعد توانست نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند و بدین ترتیب تبدیل به پرطرفدارترین پلت‌فرم پیام‌رسان جهان شود و سهم قابل توجهی از ارسال پیام و سایر محتواهای تصویری را به خود اختصاص دهد.


بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت اینترنشنال بیزینس تایمز، واتس‌اپ موفق شده است رکورد جدیدی را در جلب مخاطبان و کاربران برای خود به ثبت برساند و آن نیز دست‌یابی به ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه بوده است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS  و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 88812
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا